Hva skjer hvis en bedrift misbruker Muligheten til å Rapportere Anmeldelser?

Fordi vi har et spesialisert team som kontinuerlig arbeider for å beskytte ekte og pålitelige meninger og eliminere de som ikke er det, tar vi svært alvorlig alle rapporter og klager som våre brukere og bedrifter publiserer.

Derfor prøver vi å gjøre arbeidet vårt så effektivt som mulig og vi tolererer ikke forsøk på ærekrenkelse eller ubegrunnet misbruk av muligheten til å rapportere kommentarer.

Mens vi prøver å beskytte bedriftens offentlige ansikt fra misbruk, er alle meninger viktige, og bare fordi en mening er negativ eller ikke i tråd med vår tenkning, er ikke tilstrekkelig grunn for at den skal fjernes fra plattformen vår.

Har bedrifter privilegier når de rapporterer kommentarer?

Nei, selv om vi skiller rapportene som kommer fra et selskap fra de som kommer fra individuelle brukere, når en publisert mening rapporteres, enten det er fra en bruker eller et selskap, vil alle gjennomgå det samme filteret og vurderingen for å kvalifisere om klagen er begrunnet eller ikke.

Dette er en helt gratis mulighet som vi stiller til tjeneste for både brukere og bedrifter for å forsvare seg mot forsøk på ærekrenkelse, falske meninger og ærekrenkelse. Hos NorskeAnmeldelser tror vi at alle publiserte butikker og tjenester er gjenstand for mulig kritikk og subjektivt øye fra tidligere kunder. Selv om disse kundene kan gjøre feil, la seg rive med av sin negative side eller overdrive, vil eierne alltid ha verktøyene for å forsvare seg.

Konsekvenser hvis et selskap misbruker Rapporteringsmuligheten

Selv om disse selskapene har et praktisk verktøy for å beskytte seg mot kritikk, betyr dette ikke at de kan fritt bruke det de anser for ikke å være en gyldig mening. Når du rapporterer en skriftlig erfaring, vil du alltid få en påminnelse om hvordan vi verdsetter slike rapporter samt en lenke til komplementær informasjon.

Dette betyr at når du gjør en rapport, er du fullt ut klar over grunnen, og hvis du begår misbruk, er selskapet eller brukeren klar over muligheten for fremtidige straffer på kontoen deres eller fullstendig suspensjon av den i alvorlige tilfeller.

Hva anser vi for Misbruk av Rapporteringsfunksjonen?

Selv om vi behandler hver sak individuelt og forstår omstendighetene, er det visse holdninger og måter å handle på som vi anser som misbruk mot andre brukere som ikke har brutt reglene. For å gjøre det lett å forstå, kommer vi til å sette tre tilfeller som kan føre til at kontoen din blir deaktivert for å misbruke anonyme rapporter.

Ondsinnet Rapport

Fra NorskeAnmeldelser kan vi få tilgang til en brukers rapporteringshistorikk. Dette betyr at vi kan se hvor mange klager du har gjort totalt og til hvilket selskap. Noen ganger er det bedrifter som ikke liker å motta negative anmeldelser fra kjøperne sine og, i stedet for å løse det med dialog, prøver de å rapportere alle negative meninger uten gyldig begrunnelse på en praktisk måte mens de etterlater de positive intakt.

I klare tilfeller der intensjonen er å påvirke brukernes meninger, vil kontoen bli permanent deaktivert og selskapet i spørsmålet vil bli holdt ansvarlig. 

Rapportere sterk kritikk

For å si det klart; Hvis en person har følt seg lurt ved kjøp av et produkt eller en tjeneste, hos NorskeAnmeldelser mener vi at de har all rett til å uttrykke sin uenighet med sine følelser og dele dem med andre brukere.

Akkurat som det kan være personer som er overdrevent imponert over et selskap, er det rettferdig at det også er misfornøyde mennesker. Det faktum at en mening er sterk eller veldig emosjonell, er ikke tilstrekkelig begrunnelse for å rapportere den.

Rapportere uten Begrunnelse

Hvis vi verdsetter noe hos NorskeAnmeldelser, er det vår tid og den til våre brukere. Dette er grunnen til at rapportering og anklagelse av brukere gjentatte ganger uten en logisk begrunnelse som sammenfaller med de beskrevne fakta medfører en straff i form av kontooppheng permanent eller midlertidig.

Hvordan Rapportere Korrekt som et selskap?

Hvis selskapet ditt har en person for offentlige relasjoner, anbefaler vi alltid å snakke direkte med den misfornøyde kunden, enten privat eller offentlig i kommentarseksjonen, for å løse saken. Hvis du er sikker på at det er en ondsinnet eller falsk anmeldelse, oppfordrer vi deg til å rapportere den.

Husk at du har til din disposisjon en guide for bedrifter om hvordan du får mest mulig ut av funksjonene som NorskeAnmeldelser tilbyr for å forbedre deres offentlige ansikt.

Hvor effektivt er vårt Rapporteringssystem?

Vi ønsker å tilby våre brukere de beste garantiene. Derfor har vi et 24-timers automatiseringssystem som sporer bots og eliminerer enhver mistenkelig oppførsel som rapportspam, stemmespam, eller annen uvanlig oppførsel.

I tillegg til dette har vi hos NorskeAnmeldelser et menneskelig team som behandler hver sak med stor omsorg for å ta den beste avgjørelsen og selv om en bruker ikke er enig, kan de alltid appellere hvis de tror vi har gjort en feil.