Hva skjer hvis en bedrift misbruker Muligheten til å Rapportere Anmeldelser?

Vi har et dedikert team som jobber kontinuerlig for å beskytte ekte og pålitelige meninger, samtidig som vi eliminerer de som ikke er det. Derfor tar vi alle rapporter og klager fra våre brukere og bedrifter svært alvorlig.

Vi jobber hardt for å utføre arbeidet vårt så effektivt som mulig, og vi tolererer ikke forsøk på ærekrenkelse eller uberettiget misbruk av rapporteringsfunksjonen.

Samtidig som vi forsøker å beskytte bedriftens rykte mot uberettiget kritikk, er alle meninger viktige. En mening som er negativ eller ikke samsvarer med vår egen oppfatning, er ikke nødvendigvis grunn nok til å fjerne den fra plattformen.

Har bedrifter fordeler når de rapporterer kommentarer?

Nei, rapporter fra selskaper blir behandlet på samme måte som de som kommer fra individuelle brukere. Uansett om en rapportering kommer fra en bruker eller et selskap, vil alle bli vurdert gjennom samme filter for å avgjøre om klagen er berettiget.

Denne tjenesten er helt gratis for både brukere og bedrifter, for å beskytte seg mot ærekrenkelse, falske meninger og urettferdig kritikk. Hos NorskeAnmeldelser mener vi at alle butikker og tjenester er åpne for potensielle kritikk og subjektive vurderinger fra tidligere kunder. Selv om noen kunder kan overreagere eller bli revet med av negative følelser, vil bedriften alltid ha verktøyene for å forsvare seg.

Konsekvenser hvis et selskap misbruker rapporteringsmuligheten

Selv om selskaper har verktøy for å beskytte seg mot uberettiget kritikk, betyr det ikke at de kan bruke dette verktøyet på en ubegrunnet måte. Når en skriftlig tilbakemelding rapporteres, vil den som rapporterer alltid få en påminnelse om hvordan vi verdsetter slike rapporter samt en lenke til mer informasjon.

Det betyr at når en rapport sendes, er grunnlaget tydelig forklart, og hvis det skjer misbruk, vil selskapet eller brukeren bli informert om mulige konsekvenser som fremtidige straffer på kontoen deres eller fullstendig suspensjon i alvorlige tilfeller.

Hva anser vi som misbruk av rapporteringsfunksjonen?

Selv om vi behandler hver sak individuelt og tar hensyn til omstendighetene, er det visse holdninger og handlinger vi betrakter som misbruk mot andre brukere som ikke har brutt reglene. For å tydeliggjøre dette, har vi satt opp tre tilfeller som kan føre til deaktivering av kontoen for misbruk av rapporteringsfunksjonen.

Ondsinnet rapport

Hos NorskeAnmeldelser kan vi få tilgang til en brukers historikk for rapporter. Dette innebærer at vi kan se hvor mange klager som har blitt sendt og til hvilke selskaper. Noen bedrifter liker ikke å motta negative anmeldelser og prøver i stedet å rapportere alle negative meninger uten gyldig grunn, mens de lar de positive anmeldelsene stå urørt.

I klare tilfeller hvor intensjonen er å påvirke brukernes meninger på en urettferdig måte, vil kontoen bli permanent deaktivert og det aktuelle selskapet holdt ansvarlig.

Rapportere sterk kritikk

For å være tydelig: Hvis noen føler seg skuffet etter å ha kjøpt et produkt eller en tjeneste, mener vi hos NorskeAnmeldelser at de har all rett til å dele sine følelser og meninger med andre brukere.

Akkurat som noen kan være overdrevent begeistret for et selskap, er det rettferdig at andre kan være misfornøyde. Det faktum at en mening er sterk eller emosjonell, er ikke tilstrekkelig til å rapportere den.

Rapportere uten begrunnelse

Det vi verdsetter hos NorskeAnmeldelser, er vår tid og tiden til våre brukere. Derfor vil gjentatt rapportering og anklagelse uten logisk begrunnelse som stemmer med de beskrevne fakta føre til straff, i form av midlertidig eller permanent kontosuspensjon.

Hvordan rapportere korrekt som et selskap?

Hvis bedriften din har en person ansvarlig for offentlige relasjoner, anbefaler vi alltid å kontakte den misfornøyde kunden direkte, enten privat eller offentlig i kommentarfeltet, for å løse saken. Hvis dere er sikre på at det er en ondsinnet eller falsk anmeldelse, oppfordrer vi dere til å rapportere den.

Husk at dere har en veiledning for bedrifter om hvordan dere best kan utnytte funksjonene NorskeAnmeldelser tilbyr for å forbedre deres offentlige rykte.

Hvor effektivt er vårt rapporteringssystem?

Vi ønsker å gi våre brukere de beste garantiene. Derfor har vi et 24-timers automatisert system som overvåker og eliminerer mistenkelig adferd som rapportspam, stemmespam, eller annen uvanlig oppførsel.

I tillegg har vi hos NorskeAnmeldelser et dedikert menneskelige team som behandler hver sak med stor nøyaktighet for å ta den beste beslutningen. Hvis en bruker ikke er enig med utfallet, kan de alltid appellere hvis de tror vi har gjort en feil.