Vår misjon bekjempe falske nettomtaler

Hos NorskeAnmeldelser tror vi fast på at meninger fra ekte brukere er det viktigste for å skape et åpent og transparent fellesskap hvor bedrifter som potensielle nye kunder kan se om produktet eller tjenesten som et merke tilbyr virkelig er av interesse.

Dessverre er denne oppgaven ikke alltid enkel på grunn av utseendet på forskjellige faktorer som søker å desinformere leseren som ønsker å se pålitelige og sanne meninger. Vi kan klassifisere disse tilfellene i tre punkter som er en del av vårt engasjement for plattformens åpenhet og integritet.

Tilfeller av falske og ondsinnede meninger

  • Falske erfaringer: Vi finner ofte rapporter fra brukere der alle deres meninger er mistenkelige for å være unormalt positive eller negative gjennom uvanlige beskrivelser.

I disse tilfellene er det alltid mistanke om at disse meningene er relatert til selskapets konkurrenter som søker å skremme potensielle kunder eller, tvert imot, falske anmeldelser som er veldig positive, og det kan være mistanke om at eierne selv skaper sine egne brukere for å skape meninger. som ikke er objektivt ekte.

  • SPAM: Dette er en av de vanligste og heldigvis lettere å oppdage siden innholdet vanligvis ikke har noe i forhold til selskapsbeskrivelsen. Denne typen upassende innhold er vanligvis promotering, meningsløs tekst SPAM eller andre typer innhold som ikke er nyttige for lesere som virkelig ønsker å bli informert gjennom ekte anmeldelser fra folk som har konsumert deres produkter eller tjenester.

  • Anmeldelser som resultat av bot-angrep eller laget med AI: Nylig med utseendet av kunstig intelligens på NorskeAnmeldelser kjemper vi kontinuerlig for å hindre oss fra å motta uverifiserte meninger eller de som mistenkes for å være skrevet av AI. Derfor oppmuntrer vi enhver bruker til å rapportere disse typer brukere gjennom vårt Rapporter-verktøy.

Hvordan bekjemper vi anmeldelser som ikke er ekte?

Fra vårt NorskeAnmeldelser-team tar vi dette problemet svært alvorlig. Derfor har vi et spesialisert støtteteam hvor vi jobber 24/7 for å lytte til samfunnet gjennom deres klager og rapporter om anmeldelser som er mistenkelige for ikke å være laget av mennesker eller ikke å være ekte.

Takket være det faktum at vi stadig oppdaterer oss selv, har vi flere avanserte sikkerhetssystemer for å forhindre massive SPAM-angrep eller AI-generert innhold. Imidlertid inviterer vi alltid våre brukere til å være på vakt i tilfelle de tviler på om en brukers anmeldelser er organiske og pålitelige. La oss gjøre internett til et renere sted å lese ærlige erfaringer både positive og negative!

Hvordan handler vi når vi oppdager at en anmeldelse kan være falsk?

På NorskeAnmeldelser jobber vi alltid med automatiserte systemer som automatisk eliminerer de anmeldelsene som følger et uregelmessig mønster eller urealistiske tidsrammer. Dette betyr at vi har automatisert mange av de potensielle falske anmeldelsene som forsøker å publisere på vår plattform.

For unntak har vi brukerne selv som også er interessert i å opprettholde et ærlig og klart samfunn. Når en bruker sender inn en rapport om uregelmessigheter i anmeldelsene, vil teamet vårt følge følgende trinn for å avgjøre om vi faktisk har å gjøre med en ondsinnet og ureell anmeldelse eller om det er en pålitelig mening.

  1. Vi analyserer begge parter

I enhver tvist må begge parter alltid høres; Derfor vil vår profesjonelle ansvarlige lese klagen og grunnene til at brukeren anser at anmeldelsen ikke bør publiseres og vil deretter lese den opprinnelige anmeldelsen. Gjennom denne prosessen kan eksaminatoren godkjenne eller avslå forespørselen i tilfelle saken ikke er klar.

  1. I tilfelle av tvil -> Undersøkelse

Hvis det fremdeles er tvil om påliteligheten til innholdet skrevet i anmeldelsen, vil vi kontakte forfatteren direkte for å validere deres erfaring og grunner til å verifisere deres mening om virksomheten. Det må tas i betraktning at fra vårt team stoler vi ikke bare på «ordet», men vi gjør en komplett analyse av kontoens historikk for den rapporterte personen, som hvor ofte de skriver anmeldelser, den totale poengsummen i dem og deres innhold.

  1. Den skriftlige meningen aksepteres eller elimineres

Med vitnesbyrdet og vår private etterforskning kan vi absolutt konkludere om sa mening tilhører eller ikke til vår plattform. I dag har vi en høy suksessrate når det gjelder å vite med sikkerhet hvilke meninger som er nyttige, pålitelige og verifiserte, og hvilke som bør slettes fra systemet for ikke å ondsinnet påvirke holdningen til den potensielle kunden.

Det kan være visse unntak der anmeldelsesskriveren kan beholde sitt innlegg i bytte mot å redigere det på en måte som overholder vår korrekte innholdspolicy (Husk at vi alltid tilbyr hjelp og råd om Hvordan skrive en anmeldelse)