Hvordan påvirker anmeldelser din bedrift?

En av de vanligste meningene vi hører fra NorskeAnmeldelser er hvor viktig det er for digitale virksomheter å ha en bedriftsprofil på vår nettside.

I denne artikkelen vil vi forklare dette og belyse de mange fordelene det gir i forhold til Google-rangering, gjennomsiktigheten til din e-handel og andre positive effekter som du kan oppnå med positive brukeranmeldelser på profilen din.

Hvilken effekt har brukeranmeldelser?

Den primære effekten av publiserte brukererfaringer gjennom en NorskeAnmeldelser bedriftsprofil er at de validerer selskapets praksis. Blir du belønnet med gode anmeldelser, vil virksomheten din oppleve økt CTR, ettersom potensielle kunder vil se høy stjernerangering gjennom Google Selger-rangering.

Derfor er den største fordelen med anmeldelser, enten de er positive eller negative, en økt synlighet og popularitet for merkevaren din, noe som igjen kan øke salget.

Hva er CTR?

CTR står for "Click-Through Rate" eller "Klikkrate". Det er en måleenhet i digital markedsføring som viser hvor effektiv en nettannonskampanje er. En bedriftsprofil på NorskeAnmeldelser kan dermed bidra til å øke andelen av personer som klikker seg inn på nettstedet ditt.

Vi estimerer at en profil på vår plattform kan gi en økning i CTR på mellom 5% og 10%, avhengig av hvilken nisje selskapet opererer i.

Hva er Google Selger-rangering?

Google Selger-rangering er en måling som reflekterer selgerens omdømme på Google, basert på samlede forbrukervurderinger. Siden våre profiler inneholder tusenvis av ekte og pålitelige anmeldelser, har Google belønnet oss med dette kvalitetsmerket på vår nettside, noe som er høyt verdsatt av selskaper som ønsker å registrere sin bedriftsprofil hos oss.

Hvilke andre fordeler har nettanmeldelser?

I tillegg til å øke din online synlighet og sannsynligheten for at kunder klikker på merkevaren din, gir eksponering for offentlig vurdering også andre flotte fordeler dersom du klarer å holde kundene fornøyde. Fra NorskeAnmeldelser fremhever vi følgende:

  1. Økt gjennomsiktighet på nettstedet ditt: Et mangfold av meninger om bedriften din hjelper Google å vurdere nettstedet ditt som pålitelig, hvor brukere kan føle seg trygge.

  2. Forbedret offentligt bilde: Generelt, når eiere av bedriftsprofiler ser at deres digitale virksomhet har gode anmeldelser og høye poeng, ber de om å få vår Widget til å vise det på bedriftens hovedside. Dette kan få nye kunder til å føle tillit til at det er en god butikk eller tjeneste.

  3. Økt EEAT og rangering: Google har nylig understreket viktigheten av at bedrifter viser at deres nettsteder er trygge og pålitelige. Nettanmeldelser bidrar til nettstedets autoritet, og dette gir Google grunn til å forbedre din rangering.

  4. Hjelp til å vokse bedriften din: Negative anmeldelser kan gi innsikt i områder som trenger forbedring, samt gi muligheten til å løse problemer og kanskje få kunden til å redigere sin anmeldelse til din fordel.

Hva betyr forkortelsen EEAT?

EEAT står for Erfaring, Kunnskap, Autoritet og Tillit. Dette er verdier som Google har fremhevet de siste årene for å få bedrifter til å strebe etter å være mer ærlige og gjennomsiktige ovenfor sitt publikum. Gjennom en NorskeAnmeldelser bedriftsprofil kan også din bedrift dra nytte av disse verdiene.