Min anmeldelse mottok en bekreftelsesforespørsel

Jeg har blitt bedt om å redigere anmeldelsen min eller gi utfyllende informasjon

Selskaper du har anmeldt kan ta kontakt hvis de tror du henviser til en annen virksomhet eller bryter NorskeAnmeldelsers retningslinjer.

Hvorfor ville et selskap kontakte meg?

Å kontakte en anmelder er en vanlig del av prosessen for selskaper som adresserer problematiske anmeldelser. Årsakene kan være flere:

Ukjent som kunde:

  • Av og til trenger selskaper mer informasjon hvis de ikke kan kjenne deg igjen som kunde. Ved å be om flere detaljer kan de bedre identifisere, forstå og håndtere eventuelle problemer.

Anmeldelse postet feil:

  • Dersom anmeldelsen er lagt ut på feil selskapsprofil, kan firmaet spørre om du mente å anmelde deres virksomhet spesifikt.

Brudd på retningslinjer:

  • Anmeldelser bør ikke inneholde sensitiv eller personlig informasjon. Hvis et selskap tror du har inkludert slik informasjon, kan de be deg om å fjerne det.

Tvilstilfeller om autensitet:

  • Hvis et selskap mistenker at anmeldelsen ikke oppfyller NorskeAnmeldelsers kriterier, kan de be om ytterligere informasjon for å verifisere kundens opplevelse.

Denne veiledningen klargjør hvorfor og i hvilke situasjoner et selskap kan ta kontakt om din anmeldelse, for å sikre åpenhet og effektiv problemløsning.

Hvordan fungerer det?

Du vil motta et varsel fra selskapet på e-postadressen koblet til din konto. Det er opp til deg hvordan du vil respondere. Vi gir deg én uke til å svare på henvendelsen.

Hva skjer hvis jeg er uenig i forespørselen eller ikke svarer?

Hvis du er uenig i selskapets forespørsel, velger å ikke svare, eller ikke gir tilstrekkelig informasjon, vil mest sannsynlig anmeldelsen bli fjernet etter en endelig vurdering fra vårt team.

Denne prosessen sikrer at begge parter har en rettferdig sjanse til å ta opp bekymringer knyttet til innholdet i en anmeldelse, og opprettholder plattformens integritet.