Hva skjer hvis noen rapporterer min mening?

Det er svært vanlig i samfunnet at man før eller senere mottar en melding i e-posten om at man har blitt rapportert. Ikke bekymre deg! Det kan ofte dreie seg om en menneskelig feil, og saken kan raskt løses på bare noen få minutter.

Selv om de fleste meninger som blir slettet på vår plattform skyldes automatisert, ondsinnet og massivt innhold som vi automatisk fjerner, gir vi også våre brukere muligheten til å rapportere og svare på egne klager for å forsvare sine anmeldelser og meninger om en butikk eller virksomhet.

Hvorfor har en av dine meninger blitt rapportert?

NorskeAnmeldelser er en portal som er stolt av gjennomsiktigheten og ærligheten i sine vurderinger. Derfor gir vi brukerne muligheten til å rangere, gi positive eller negative stemmer til publiserte kommentarer, delta i debatter på selskapssider, og rapportere innlegg som de mener ikke overholder vår innholdspolicy.

Vårt team vurderer alltid klager mellom brukere. Noen klager er klarere enn andre når det gjelder å akseptere eller avvise forespørselen. I mange tilfeller er det fordi du har brukt støtende språk, en uheldig formulering, eller fordi dine ord har vært for harde mot selskapet. I slike tilfeller må du redigere og korrigere din anmeldelse for at den skal bli godkjent igjen.

I andre tilfeller der vi avdekker alvorlige brudd på vår policy, kan dette inkludere:

  • SPAM-innhold til tredjeparter
  • Uverifisert AI-innhold
  • Mistanke om forsøk på å påvirke publikum til å kjøpe eller ikke kjøpe varer og tjenester fra et selskap registrert på NorskeAnmeldelser

Denne typen alvorlige brudd kan føre til permanent utestengelse av kontoen samt sletting av alle meninger knyttet til kontoen.

Hva skal gjøres hvis din mening er rapportert?

Hvis en av dine meninger er blitt rapportert, vil du motta en e-post som informerer deg om årsaken til rapporteringen og hvilke handlinger du må ta. Hos NorskeAnmeldelser tror vi på menneskelige feil og andre sjanser, så vi gir brukerne muligheten til å anke vår beslutning hvis de mener den er urettferdig eller mangler kontekst.

Hver gang en bruker blir rapportert, kan det være tre mulige utfall:

  1. Ugyldiggjøre klagen - Hvis det ikke finnes overbevisende argumenter for å fjerne meningen.
  2. Kontakte begge parter eller gjennomføre en individuell etterforskning - Hvis løsningen ikke er klar, vil vi be om informasjon for å verifisere meningen.
  3. Slette den rapporterte anmeldelsen - Hvis det finnes overbevisende og klare grunner for dette.

FAQ

Hvem kan rapportere min anmeldelse?

Både brukere av NorskeAnmeldelser og eiere av selskapet der du har publisert din mening kan rapportere din kommentar. Husk alltid på rekkevidden av dine ord, spesielt hvis du skriver om en særlig negativ opplevelse.

Er løsningsprosessen annerledes hvis en bruker eller et selskap rapporterer meg?

Nei, på NorskeAnmeldelser behandler vi alle rapporter likt, uavhengig av hvor de kommer fra. Vi gir heller ikke mer vekt til en klage fra et selskap. Vi er forpliktet til like vilkår mellom brukere og de ansvarlige for de publiserte selskapene.

Hva skjer hvis en bruker eller et selskap misbruker rapporteringsfunksjonen?

Hvis en bruker rapporterer flere kontoer og klagene deres gjentatte ganger blir avvist, og det avdekkes et mønster eller forsøk på ærekrenkelse, kan dette føre til passende sanksjoner, inkludert utestenging av kontoen.