Hva skjer hvis noen rapporterer min mening?

Det er veldig vanlig innenfor samfunnet at du før eller senere mottar en melding i e-posten din om at noen har rapportert deg. Ikke bekymre deg! Det kan alltid være en menneskelig feil, så alt kan løses på bare noen få minutter av din tid.

Selv om flertallet av meninger som blir slettet på vår plattform skyldes automatisert, ondsinnet og massivt innhold som vi automatisk sletter når vi oppdager det, gir vi også våre brukere muligheten til å rapportere og svare på egne klager for å forsvare sine anmeldelser og meninger angående en butikk eller virksomhet.

Hvorfor har en mening av deg blitt rapportert?

NorskeAnmeldelser er en portal som er stolt av gjennomsiktigheten og ærligheten i sine meninger. Det er derfor vi gir all vår makt til våre brukere til å rangere, det vil si gi positive eller negative stemmer til publiserte kommentarer, kunne svare og skape debatt på selskapssider og til slutt også rapportere en publikasjon som du tror ikke overholder vår ansvarlige innholdspolicy.

Vårt team vil alltid vurdere alle klager mellom brukere, med noen å være klarere enn andre når de godtar eller avviser forespørselen. I mange tilfeller er det fordi du har brukt et banneord, en uheldig uttrykk eller dine ord har vært for harde mot selskapet i ansvar. I disse tilfellene må du redigere og korrigere din anmeldelse slik at den blir godkjent igjen.

I andre tilfeller hvor vi oppdager alvorlige brudd på vår policy, ville dette være:

  • SPAM-innhold til tredjeparter

  • Uverifisert AI-innhold

  • Mistanke om å prøve å påvirke et publikum til å konsumere eller ikke konsumere varer og tjenester fra et selskap registrert på NorskeAnmeldelser

Disse nevnte tilfellene ville føre til en permanent utestengelse av kontoen samt sletting av alle meninger utført gjennom nevnte konto.

Hva skal jeg gjøre hvis min mening er rapportert?

I tilfelle at en av dine meninger har blitt rapportert, må du vente på å motta en e-post som informerer deg om grunnen til rapporten og handlingene du må ta. Hos NorskeAnmeldelser tror vi alltid på menneskelige feil og andre sjanser, og derfor gir vi brukerne muligheten til å anke vår beslutning hvis de mener det er urettferdig eller mangler kontekst på deres side.

Derfor, hver gang en bruker blir rapportert, vil det alltid være tre konklusjoner:

  1. Delegitimere klage - I tilfelle det ikke er overbevisende argumenter for å fjerne den skrevne meningen.

  2. Kontakte begge parter eller gjøre en individuell etterforskning på vår side - Hvis vi anser at løsningen ikke er klar, vil informasjon bli forespurt for å akkreditere og verifisere meningen.

  3. Slette den rapporterte anmeldelsen - Hvis overbevisende og klare grunner har blitt funnet for dette.

FAQ

Hvem kan rapportere min anmeldelse?

Både brukere av NorskeAnmeldelser og eierne av selskapet der du har publisert din mening kan bestemme seg for å rapportere din kommentar. Ta alltid hensyn til rekkevidden av dine ord, spesielt hvis du skriver en særlig negativ opplevelse mot selskapet.

Er løsningsprosessen forskjellig hvis en bruker eller et selskap rapporterer meg?

Nei, på NorskeAnmeldelser behandler vi alle rapporter likt uavhengig av hvor de kommer fra. Vi vil heller ikke gi mer vekt til en klage fra et selskap, vi er forpliktet til like vilkår mellom brukere og de ansvarlige for de publiserte selskapene.

Hva skjer hvis en bruker eller et selskap misbruker rapporteringsfunksjonen?

I tilfelle at en bruker har rapportert til flere kontoer og deres forslag har blitt avvist, hvis en korrelasjon eller forsøk på ærekrenkelse blir oppdaget, vil de bli straffet på passende måte, opp til og inkludert suspendering av kontoen.