NorskeAnmeldelser

    Anmeldelser Telia

    Det er noen selskap som man bare kjenner til, og som man har liksom en automatisk tilkobling til. Selskap som Telenor, Statoil i Norge er gode eksempler, og Apple er vel et godt internasjonalt eksempel. Det er liksom de man har litt mer tillit til, ikke rent moralsk sett, men mer rundt kvaliteten og det man kan forvente av dem. Og sakte, men sikkert virker det som om Telia har bygget seg det samme ryktet, i Norge. Det er utrolig verdifullt og man får veldig mange kunder bare ved å ha et godt rykte. Men om man legger det sammen med et godt produkt har man på mange måter den perfekte kombinasjonen. Om du vil ha en ny nettleverandør, eller en ny mobil kanskje så bør du vurdere Telia? La oss ta en nærmere titt og se, kanskje noe frister der!

    Litt informasjon om Telia

    Som du kanskje allerede vet så er Telia et svensk selskap. De har en stor tilstedeværelse i Norge, så man skulle nesten tro de var norske, men det er de altså ikke. Selskapet ble grunnlagt helt tilbake i 1853, noe som er lenger enn de aller fleste ville trodd regner vi med! På den tiden var det naturligvis et annet selskap, som hjalp folk med å koble sammen på en annen måte. Den norske versjonen av Telia kjøpte opp selskapet NetCom. Før var det Netcom og Telenor som var i stor konkurranse med hverandre, men det forandret seg da etter oppkjøpet. Det er dog ikke før 2016 at Netcom bytter navn til Telia og de har gått under det navnet siden da. Man skal ikke undervurdere størrelsen av Telia i Norge, og egentlig generelt sett. Det er et selskap med omsetning i flere titalls milliarder, og noe av grunnen er nok de gode produktene de kan tilby og påliteligheten til selskapet rent generelt.

    Se verdenshistorien på 2 minutter #5G

    Hva du kan bestille hos Telia

    Det er tre hovedkategorier hos Telia, og det er om du vil kjøpe en mobil eller mobilabonnement, tegne et abonnement for internett, eller om du vil ha TV. I dag har man jo den fordelen at man også kan tilpasse stort sett det meste når det kommer til pakkene og hva man er ute etter. Om du for eksempel ser mye sport så har de en egen sportspakke, og vil du ha høy netthastighet finnes selvsagt det også. Så det er en stor variasjon i det man kan kjøpe og bestille og spesielt fristende for mange er kanskje mobiltilbudet deres. Du får den nyeste telefonen, så kan du tilpasse data og pris alt ettersom du måtte ønske. Telia er en god butikk å ha et slikt abonnement i, så det er ikke så mye å tvile på. Og vi regner med at du kommer til å finne noe du er ute etter.

    Har du erfaring med Telia, og kanskje en tilbakemelding du vil dele? Da vil vi gjerne at du leser kundeanmeldelsen først og deretter fyller skjemaet nedenfor. Nøl ikke!

    Telia
    Anmeldelser, klager og kundeerfaringer (21)

    3.4
    33% Ville handlet her igjen!
    Å bestille
    rating
    3.4
    Service
    rating
    2.8
    Prisnivå
    rating
    3.6
    Levering
    rating
    3.6

    Alle kundeanmeldelser

    Lue riippumattomia arvosteluja, valituksia ja kokemuksia täältä!

    Vil alltid bruke Telia

    For meg er dette den beste mobilleverandøren jeg kunne få med tilfredsstillende produkter.

    Dør: Victoria07-05-2019
    Anbefaler ikke Telia 01-09-2021

    Nesten umulig å komme ut av avtalen pga manglende svar på e-poster, meget dårlig kommunikasjon. Laget avtale på telefon ang. oppfølging av feil på nett, dette ble ikke loggført. Tilbakemelding: "Sier du, det? ikke loggført hos oss, det betyr at vi hadde ingen avtale". E-poster til TELIA; aldri besvart: Sendt: Tuesday, August 24, 2021 11:49:44 AM Sendt: fredag 27. august 2021 20:19 Sendt: mandag 30. august 2021 12:30 Sendt: tirsdag 31. august 2021 10:33

    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Ja
    8.5
    rating

    Flott

    Bare positive ting å si

    Dør: Morten berg22-04-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Ja
    10
    rating

    Elendig kundeservice

    Jeg har tidligere gitt tilbakemelding på uholdbar ventetid på kundeservice hos dere. Jeg kan kun velge mellom chat hvor det nå står det 78 min ventetid. Er det virkelig meningen at man skal sitte å følge med chatten i over en time for å få kontakt med dere? Det er ikke mulig lenger å sende inn kontaktskjema. Nå står jeg på vent i telefonen til kundeservice. Det blir ikke informert om ca. ventetid eller at dere kan ringe meg opp igjen. Jeg må da under min jobbhverdag ha på telefonen høyt for å høre dere gjenta, gjenta og gjenta at "du er fortsatt på vent". Nå har dette pågått i 20 min og sist gang hadde jeg ennå ikke fått svar fra dere etter 40 minutter. Nettet er nå så dårlig i min bolig at jeg ikke får deltatt på teamsmøter eller webinar og det i jobbsammenheng. TOTALT UHOLDBART OG ELENDIG KUNDESERVICE - hva gjør dere egentlig med dette?

    Dør: Mette Grimsgaard02-09-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    2
    rating

    Middelalderen

    Dårlig, dårlig service. Jeg var veldig fornøyd med GET TV -pakken og infrastrukturen. Signalet er dårlig, hele systemet må startes på nytt to til tre ganger i måneden, noe som ofte betyr å koble fra kabelen og tallet opp til 30. I det 21. århundre, når hele verden bruker IDTV -kort, sender Telia en ny boks i posten. Over POst Nord, og de er bare en historie for seg selv. Boksen ankom aldri engang adressen min. For å få kundeservice på telefonen må du ta en dag fri fra jobb fordi det er et umulig oppdrag !!! Glad jeg ikke vil betale Telia lenger. Ikke en eneste krone.

    Dør: Danijela Zec21-08-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    4
    rating

    Dårligste kundeservice ever

    De gjør aldri som de lover.
    De ringer ikke tilbake.
    Noen ganger "glemmer" de at du har ringt.

    Dør: Adomas05-08-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    2
    rating

    Ran av kundene

    I kundeservice lurer de folk for mersalg, holder ikke det de har lovet , salgssjefen ringte aldri opp!!! Dritt service

    Dør: Julia Moor24-06-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Ja
    4
    rating

    Telia Broadband

    Telia Bedrift - One of the worse internet providers & customer service I ever encountered in Norway (And I have been living here for over a decade).
    Unfriendly stuff and pretty lame approach in general - look like they are trying to punish the customer instead of solving issues... Had so many issues with the their internet coverage (stay away) that I simply gave up and move all my subscription to somewhere else. Simply avoid if you can - So many better options so why waste your money & time on this company and their lame customer service!

    Dør: Ben28-05-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    3.5
    rating

    Dårligste kundeservice noen sinne

    Har hatt problemer med nettet i over en mnd og det er ingen hjelp å få på kundeservice.. De sender bare problemet videre og her får jeg ingen oppdatering om hva som skjer. Har måttet ringe inn flere ganger for å få en oppdatering og får ingen flere svar. Er for dårlig at man skal sitte uten nett over så lang tid uten at de sender ut noen eller i alle fall ringer og oppdaterer meg.

    Dør: Fride15-04-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    2
    rating

    Seriøst dårlig!

    Hyppige og tildels lange avbrudd. Dårlig vedlikehold av kabelnett og manglende beredskap.

    Tre forandlingsbrudd med kanalleverandører siste år, har medført at viktige kanaler ikke leveres som avtalt. Gir ingen reell økonomisk kompensasjon, men avspiser kunder med verdiløse "poeng".

    Kundeservice er vanskelig tilgjengelig og gir ingen fornuftige svar. Kun tomme "salgs argumenter". Informasjon ved driftsavbrudd er nesten ikke eksisterende.
    ("..har ikke tid til å informere når vi skal utbedre feil...")

    Ingen tegn til at man tar all negativ feedback alvorlig!

    Dør: Erling04-03-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    4
    rating

    Treigt Internett

    Kan slite med avbrudd Internett og at internettet kobler seg av opptil flere ganger daglig. Veldig frustrerende når man har hjemmeundervisning og er avhengig av stabilt Internett.

    Dør: Mari21-01-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    4
    rating

    Elendig kundeservise og dritt hastighet

    Ble kunde hos Telia etter at Telia overtok Get for ca. 7 måneder siden, Har 750/ 750. Gikk først 3 dager uten nett og måtte bruke mobildata for å kunne jobbe hjemmefra, ingen kompensasjon fra Telia. Har i ettertid slitt med ustabilt nett. Betaler for 750/750 men er heldig hvis jeg får over 100. Har også betalt for wifix som skal gi samme hastighet i hele huset men det er bortkastede penger. Har allerede brukt mange timer på tlf med kundeservice, De er umulige og få tak i på tlf da køen har vært mellom 30 minutter og 2 timer, og mail har de ikke svart på og det er nå 8 dager siden den ble sendt, enda verre er det at Telia ennå ikke har svart på noen av mine henvendelser på e-post. Hadde jeg stått fritt til å velge leverandør så hadde jeg byttet! Vil ikke anbefale til noen. STYR UNNA TELIA

    Dør: Hanan20-01-2021
    Bjørn09-02-2021

    Forferdelig kundebehandling. Arrogant saksbehandler, ville ikke lytte på feil på faktura, retur av boks, gal hastighet. Erkjente ingen ting, - vi gjør ikke feil!! Dette var en skremmende opplevelse.

    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Ja
    2
    rating

    Tragisk

    Elendig kundeservice

    Dør: Einar08-01-2021
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    2
    rating

    Elendig

    Elendig kundeservice. Ventetid på 40 min. minimum.

    Dør: Monica14-12-2020
    Å bestille
    rating
    Service
    rating
    Prisnivå
    rating
    Levering
    rating
    Ville handlet her igjen
    Nei
    2
    rating

    Skriv din egen anmeldelse om Telia

    Din rangering

    FAQ

    Er Telia et pålitelig selskap?

    Det er for øyeblikket publisert én tilbakemelding om Telia. I gjennomsnitt har de fått en rating på 3.4/10, hvorav 33% av anmelderne har sagt at de ville kjøpt fra selskapet igjen.

    Hvilke tjenester og produkter tilbyr Telia?

    Telia opererer for det meste innenfor Telekommunikasjon-bransjen, mer spesifikt med Alt-i-ett Pakker, Mobiltelefonie og Telefonie, TV, Filmer og Streaming.

    Jeg har lest alle tilbakemeldingene, hva nå?

    Ga anmeldelsene deg et positivt inntrykk? Dersom det er tilfelle, kan du trygt bestille på nettsiden til Telia . Hvis ikke, kan du likevel finne mange andre sivujemme på vår hjemmeside!