Telia - Total vurdering basert på 38 anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (38)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Min nyeste opplevelse hos en internett og TV leverandør.
Jeg vil bare si at det hadde vært fint om dere kunne si ifra på forhånd når dere endrer utseendet på TV-grensesnittet. Jeg ble virkelig overrasket da jeg så at alt var annerledes! Jeg tenkte faktisk at fjernkontrollen min hadde gått i stykker eller noe sånt. Så kjære leverandører, vær så snille og gi oss beskjed neste gang! Takk, håper dette kan hjelpe.
Bredbåndskjøp
Jeg må ærlig innrømme at vi kjøpte bredbånd fra dette selskapet, men angret øyeblikkelig. De sa det skulle være raskt og effektivt internett, men det var rett og slett tull! Mannen min trengte det til hjemmekontor, serier, spill osv., men vi fikk så dårlig tilkobling at til og med babyen vår ikke kunne se en eneste YouTube-video! Flere timer uten internett selv om det skal være tilkoblet. Ikke anbefalt i det hele tatt. Kundebehandlingen var skuffende og produktet enda verre. Vi kommer absolutt til å bytte leverandør!
Bredbåndstjeneste
Jeg har brukt bredbåndstjenesten fra dette selskapet en stund nå, og det har dessverre vært ganske skuffende. Tjenesten var grei i begynnelsen, men den har gradvis blitt veldig treg. Spesielt opplastingshastigheten er et stort problem, siden den alltid ligger rundt 1 Mbps. Jeg har gitt det tid i håp om bedring, men dessverre har ingenting endret seg. Derfor må jeg nå se meg om etter en annen bredbåndstjeneste.
Internett- og TV-abonnement
Bestillingen min gikk greit, men jeg har hatt trøbbel med å nå kundeservice. Internett- og TV-tjenestene har vært vinglete i over en uke nå, selv om jeg har prøvd å starte på nytt flere ganger.
Kontinuerlige TV problemer
Jeg må bare si at dette har vært en skikkelig dårlig opplevelse. Problemer med TV-en min har vart i tre år nå, og ingenting har blitt fikset. Nå har det vært problemer med både internett, TV og hjemmesiden i to hele dager uten at leverandøren har sagt et eneste ord. Ingen informasjon, ingen unnskyldning, ingen hjelp. Og selvfølgelig ingen refusjon for den dårlige servicen! Det er rett og slett frustrerende å være bundet til et selskap som ikke engang prøver å løse problemene sine.
Jeg har brukt utallige timer på å kontakte kundeservice, bare for å få svar fra noen som virker som de ikke vet hva de driver med. Det er en stor spøk. Nå må jeg bytte leverandør, selv om det er litt knotete i borettslaget mitt. Men jeg kan ikke fortsette å betale for en tjeneste fra et selskap som tydeligvis gir blaffen i kundene sine.Bredbånd og TV-pakke
Jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med dette selskapet. Sto på telefonen i over en time uten noe svar, og nå har de jammen stengt for dagen. De virker mer opptatt av å dra hjem enn å hjelpe oss kundene. Føler meg virkelig neglisjert som kunde.
mobilabonnement
Hva i all verden skal man si? Telia er virkelig ikke flinke med organiseringen og kundeservicen sin. Alt er bare rot og kaos i systemene deres, det er helt håpløst. Og føles litt som om kundene blir satt helt på sidelinjen. Skuffende opplevelse, rett og slett.
Fikk ikke hjelp
Det var helt forferdelig å prøve å nå kundeservice. Jeg ventet i en hel time bare for å snakke med noen som virket helt lost. Problemet mitt har pågått i over et halvt år nå, og jeg ble lovet at en tekniker skulle kontakte meg, men jeg har ikke hørt noe enda. Ingenting fungerer nå, og jeg er utrolig frustrert.
Vente lenge på kundeservice
Har vært på vent i over en time hos kundeservice, men ingen svarte når jeg ringte eller ringte tilbake som de sa de skulle gjøre. Til og med chatten fungerte ikke. Dette var veldig irriterende, har aldri opplevd så dårlig kundeservice før.
Lang ventetid
Jeg må bare si at jeg er veldig skuffet over måten dere behandler kundene deres på. Ventetiden på telefonen eller chat er altfor lang, over en time er bare ikke greit. Det virker som om kundeservice ikke bryr seg i det hele tatt, og det er frustrerende. Jeg hadde så mye bedre opplevelser da selskapet het noe annet. Det er bare synd at jeg er tvunget til å bruke deres tjenester gjennom borettslaget mitt.
Min opplevelse med oppgradering til Android 11
Oppgraderingen til Android 11 var virkelig skuffende. Etter at jeg avinstallerte og installerte Telia-boksen på nytt, begynte problemene å dukke opp. Lyden begynte å skurre, internettet ble ustøtt, og nå har lyden på NRK1 forsvunnet helt. Tidligere har jeg slitt med skurring og bildeforstyrrelser i leiligheten min, spesielt siden den er så langt unna tilkoblingspunktet. Jeg lurer på om oppgraderingen har ført til at nettet er overbelastet, og om jeg må forvente flere problemer og kostnader i fremtiden. Jeg tenker til og med på å avslutte TV-abonnementet mitt, for jeg er lei av å betale for noe jeg ikke får skikkelig glede av. Kundeservicen er vanskelig å få tak i, og teknikerhjelp er både dyrt og ofte ikke tilfredsstillende. Servicenivået er generelt lavt, med korte åpningstider og en lite hjelpsom robot.
Kjøp av bredbåndspakke
Supportsystemet er virkelig ille, kundeservicen er dårlig og prisene er altfor høye. Det tok evigheter å komme gjennom på telefon og chat, og når jeg endelig fikk kontakt, ble jeg behandlet som om jeg ikke hadde peiling på noe som helst. Som nettverksadministrator hadde jeg store forventninger til hjelpen jeg skulle få med bredbåndsproblemet mitt, men dessverre ble de ikke innfridd.
Bredbåndstilkobling
Jeg har hatt en skikkelig dårlig internettforbindelse i lang tid nå. Prøvde å restarte flere ganger, men det har ikke hjulpet. Og å ringe kundeservice var heller ikke en god opplevelse - ble avbrutt etter å ha ventet i over en time! Og chatten deres er heller ikke tilgjengelig, den avsluttes automatisk når man nærmer seg toppen av køen.
Bestilte internett og tv
Vi bestilte internett og tv da vi flyttet inn i det nye huset vårt. Vi avtalte med montørene når de skulle komme, og de dukket opp til avtalt tid og fikset alt for oss. Vi er veldig fornøyde med resultatet så langt.
Abonnementsoverføring fra HBO Max til Max Basis
Jeg fikk beskjed om overgangen fra HBO Max til Max Basis samme dag den skjedde, og jeg må innrømme at jeg ble skuffet over å gå fra reklamefri til reklame. Jeg synes det er litt uærlig, og det føles nesten som svindel. Jeg hadde forventet bedre kommunikasjon og mer åpenhet i hele prosessen.
Min erfaring med bredbåndstilbudet
Etter å ha prøvd bredbåndstilbudet fra dette selskapet, må jeg dessverre si at opplevelsen min ikke har vært så bra. Forbindelsen har vært ujevn og ustabil, og jeg har hatt utfordringer med å stole på at det fungerer som det skal over lengre perioder. Jeg har opplevd problemer med tilkoblingen flere ganger, og det har ført til frustrasjon og begrensninger i min daglige bruk.
Kjøp av internettjeneste
Det er en måned siden jeg begynte å bruke tjenestene deres, og jeg opplever problemer med internettforbindelsen. Jeg har prøvd å kontakte kundeservice flere ganger, men dessverre har de ikke klart å løse problemene. Jeg har ikke fått noe informasjon om hva som blir gjort for å fikse problemet, og det er frustrerende å ikke få den støtten jeg trenger. De ber meg stadig om å restarte ruteren, men det løser ikke problemet. Jeg føler meg oversett som kunde, og håper på bedre hjelp i fremtiden.
Min iPhone 15 Pro-bestilling
Jeg ble skikkelig skuffa over opplevelsen min med selskapet. Jeg bestilte en iPhone 15 Pro i mai, og til min store overraskelse fikk jeg bare en liten plastdings i posten etter å ha ventet i 2 uker. Jeg har prøvd å ta kontakt med dem flere ganger, men har ikke fått noe ordentlig svar eller løsning. Det føles nesten som en spøk eller svindel. Jeg kan ikke tro at de er så useriøse. Hele greia med Telia har vært skikkelig irriterende og skuffende. Mitt råd er å holde seg unna å bli kunde hos dem.
Mobil abonnement, TV og internett
Prisene er altfor høye selv med avtale. Signalene er ustabile og hastigheten er ikke imponerende for de prisene vi betaler. Vi brukte å ha Viken Fiber/Altibox tidligere, som var mye bedre med raskere hastighet, bedre pris og et stabilt nettverk uten feil og problemer. Med Telia opplever vi feil flere ganger i året, noe som var sjeldent med Viken Fiber. Jeg vil ikke anbefale det i Bærum/Oslo-områdene.
Telia Internett
Åh, Telia Internett er så dårlig! Jeg har vært fanget med dette i 2,5 år fordi det er det eneste alternativet i leiligheten min. Nettet fungerer skikkelig dårlig og der det er borte i flere timer om dagen, og noen ganger for flere dager. Driftsmeldingene sier at teknikerne jobber med problemet, men det virker ikke som de er veldig flinke siden nettet fortsatt er borte i flere dager. Det er helt uakseptabelt! Jeg vurderer å flytte til en leilighet uten internett eller i det minste uten Telia Internett, det er så forferdelig. Jeg tenkte det ville være bedre Internett bare to minutter fra sentrum, men det viser seg at det ikke stemmer. Telia Internett er det verste, og jeg kommer aldri til å bruke det så lenge jeg lever!
Om Telia
Det er noen selskap som man bare kjenner til, og som man har liksom en automatisk tilkobling til. Selskap som Telenor, Statoil i Norge er gode eksempler, og Apple er vel et godt internasjonalt eksempel. Det er liksom de man har litt mer tillit til, ikke rent moralsk sett, men mer rundt kvaliteten og det man kan forvente av dem. Og sakte, men sikkert virker det som om Telia har bygget seg det samme ryktet, i Norge. Det er utrolig verdifullt og man får veldig mange kunder bare ved å ha et godt rykte. Men om man legger det sammen med et godt produkt har man på mange måter den perfekte kombinasjonen. Om du vil ha en ny nettleverandør, eller en ny mobil kanskje så bør du vurdere Telia? La oss ta en nærmere titt og se, kanskje noe frister der!
Litt informasjon om Telia
Som du kanskje allerede vet så er Telia et svensk selskap. De har en stor tilstedeværelse i Norge, så man skulle nesten tro de var norske, men det er de altså ikke. Selskapet ble grunnlagt helt tilbake i 1853, noe som er lenger enn de aller fleste ville trodd regner vi med! På den tiden var det naturligvis et annet selskap, som hjalp folk med å koble sammen på en annen måte. Den norske versjonen av Telia kjøpte opp selskapet NetCom. Før var det Netcom og Telenor som var i stor konkurranse med hverandre, men det forandret seg da etter oppkjøpet. Det er dog ikke før 2016 at Netcom bytter navn til Telia og de har gått under det navnet siden da. Man skal ikke undervurdere størrelsen av Telia i Norge, og egentlig generelt sett. Det er et selskap med omsetning i flere titalls milliarder, og noe av grunnen er nok de gode produktene de kan tilby og påliteligheten til selskapet rent generelt.
Hva du kan bestille hos Telia
Det er tre hovedkategorier hos Telia, og det er om du vil kjøpe en mobil eller mobilabonnement, tegne et abonnement for internett, eller om du vil ha TV. I dag har man jo den fordelen at man også kan tilpasse stort sett det meste når det kommer til pakkene og hva man er ute etter. Om du for eksempel ser mye sport så har de en egen sportspakke, og vil du ha høy netthastighet finnes selvsagt det også. Så det er en stor variasjon i det man kan kjøpe og bestille og spesielt fristende for mange er kanskje mobiltilbudet deres. Du får den nyeste telefonen, så kan du tilpasse data og pris alt ettersom du måtte ønske. Telia er en god butikk å ha et slikt abonnement i, så det er ikke så mye å tvile på. Og vi regner med at du kommer til å finne noe du er ute etter.
Har du erfaring med Telia, og kanskje en tilbakemelding du vil dele? Da vil vi gjerne at du leser kundeanmeldelsen først og deretter fyller skjemaet nedenfor. Nøl ikke!
Bonus!
📊 Hvordan har Telia skint for deg?
Kontaktinformasjon på NorskeAnmeldelser
Kategorier Telia
Telekommunikasjon | Alt-i-ett Pakker | Mobil & Telefon | TV, Film og Streaming | Internett og Hosting
Sidestatistikk
Seite online seit: 14. januar 2021
Letzte aktualisierung: 22. desember 2024
Mest stemmer anmeldelse
Styr unna!!!
Forferdelig treg kundeservice. De svarer heller ikke på email. Nå skal de selvfölgelig skru opp prisene etter at de overtok Get. HBO kanaltilbud har ikke endret seg over 6 må... Les merDør: Kim Dan