Det er noen selskap som man bare kjenner til, og som man har liksom en automatisk tilkobling til. Selskap som Telenor, Statoil i Norge er gode eksempler, og Apple er vel et godt internasjonalt eksempel. Det er liksom de man har litt mer tillit til, ikke rent moralsk sett, men mer rundt kvaliteten og det man kan forvente av dem. Og sakte, men sikkert virker det som om Telia har bygget seg det samme ryktet, i Norge. Det er utrolig verdifullt og man får veldig mange kunder bare ved å ha et godt rykte. Men om man legger det sammen med et godt produkt har man på mange måter den perfekte kombinasjonen. Om du vil ha en ny nettleverandør, eller en ny mobil kanskje så bør du vurdere Telia? La oss ta en nærmere titt og se, kanskje noe frister der!
Litt informasjon om Telia
Som du kanskje allerede vet så er Telia et svensk selskap. De har en stor tilstedeværelse i Norge, så man skulle nesten tro de var norske, men det er de altså ikke. Selskapet ble grunnlagt helt tilbake i 1853, noe som er lenger enn de aller fleste ville trodd regner vi med! På den tiden var det naturligvis et annet selskap, som hjalp folk med å koble sammen på en annen måte. Den norske versjonen av Telia kjøpte opp selskapet NetCom. Før var det Netcom og Telenor som var i stor konkurranse med hverandre, men det forandret seg da etter oppkjøpet. Det er dog ikke før 2016 at Netcom bytter navn til Telia og de har gått under det navnet siden da. Man skal ikke undervurdere størrelsen av Telia i Norge, og egentlig generelt sett. Det er et selskap med omsetning i flere titalls milliarder, og noe av grunnen er nok de gode produktene de kan tilby og påliteligheten til selskapet rent generelt.
Se verdenshistorien på 2 minutter #5G
Hva du kan bestille hos Telia
Det er tre hovedkategorier hos Telia, og det er om du vil kjøpe en mobil eller mobilabonnement, tegne et abonnement for internett, eller om du vil ha TV. I dag har man jo den fordelen at man også kan tilpasse stort sett det meste når det kommer til pakkene og hva man er ute etter. Om du for eksempel ser mye sport så har de en egen sportspakke, og vil du ha høy netthastighet finnes selvsagt det også. Så det er en stor variasjon i det man kan kjøpe og bestille og spesielt fristende for mange er kanskje mobiltilbudet deres. Du får den nyeste telefonen, så kan du tilpasse data og pris alt ettersom du måtte ønske. Telia er en god butikk å ha et slikt abonnement i, så det er ikke så mye å tvile på. Og vi regner med at du kommer til å finne noe du er ute etter.
Har du erfaring med Telia, og kanskje en tilbakemelding du vil dele? Da vil vi gjerne at du leser kundeanmeldelsen først og deretter fyller skjemaet nedenfor. Nøl ikke!
Les uavhengige anmeldelser, kundeerfaringer, tilbakemeldinger og klager her! Bli kjent med de beste nettbutikkene og tjenesteleverandørene gjennom opplevelsene til andre mennesker. Kunder kan heretter bestemme selv hvilke merker som er verdige og hvilke som ikke er det!
For meg er dette den beste mobilleverandøren jeg kunne få med tilfredsstillende produkter.
Dør: Victoria07-05-2019
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Ja
8.5
Dårligste kundeservice noen sinne
Har hatt problemer med nettet i over en mnd og det er ingen hjelp å få på kundeservice.. De sender bare problemet videre og her får jeg ingen oppdatering om hva som skjer. Har måttet ringe inn flere ganger for å få en oppdatering og får ingen flere svar. Er for dårlig at man skal sitte uten nett over så lang tid uten at de sender ut noen eller i alle fall ringer og oppdaterer meg.
Dør: Fride15-04-2021
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
2
Seriøst dårlig!
Hyppige og tildels lange avbrudd. Dårlig vedlikehold av kabelnett og manglende beredskap.
Tre forandlingsbrudd med kanalleverandører siste år, har medført at viktige kanaler ikke leveres som avtalt. Gir ingen reell økonomisk kompensasjon, men avspiser kunder med verdiløse "poeng".
Kundeservice er vanskelig tilgjengelig og gir ingen fornuftige svar. Kun tomme "salgs argumenter". Informasjon ved driftsavbrudd er nesten ikke eksisterende. ("..har ikke tid til å informere når vi skal utbedre feil...")
Ingen tegn til at man tar all negativ feedback alvorlig!
Dør: Erling04-03-2021
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
4
Treigt Internett
Kan slite med avbrudd Internett og at internettet kobler seg av opptil flere ganger daglig. Veldig frustrerende når man har hjemmeundervisning og er avhengig av stabilt Internett.
Dør: Mari21-01-2021
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
4
Elendig kundeservise og dritt hastighet
Ble kunde hos Telia etter at Telia overtok Get for ca. 7 måneder siden, Har 750/ 750. Gikk først 3 dager uten nett og måtte bruke mobildata for å kunne jobbe hjemmefra, ingen kompensasjon fra Telia. Har i ettertid slitt med ustabilt nett. Betaler for 750/750 men er heldig hvis jeg får over 100. Har også betalt for wifix som skal gi samme hastighet i hele huset men det er bortkastede penger. Har allerede brukt mange timer på tlf med kundeservice, De er umulige og få tak i på tlf da køen har vært mellom 30 minutter og 2 timer, og mail har de ikke svart på og det er nå 8 dager siden den ble sendt, enda verre er det at Telia ennå ikke har svart på noen av mine henvendelser på e-post. Hadde jeg stått fritt til å velge leverandør så hadde jeg byttet! Vil ikke anbefale til noen. STYR UNNA TELIA
Dør: Hanan20-01-2021
Bjørn09-02-2021
Forferdelig kundebehandling. Arrogant saksbehandler, ville ikke lytte på feil på faktura, retur av boks, gal hastighet. Erkjente ingen ting, - vi gjør ikke feil!! Dette var en skremmende opplevelse.
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Ja
2
Tragisk
Elendig kundeservice
Dør: Einar08-01-2021
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
2
Elendig
Elendig kundeservice. Ventetid på 40 min. minimum.
Dør: Monica14-12-2020
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
2
Grusomt
Grusomt
Dør: Roger Hansen10-12-2020
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
2
Det eneste som er positivt er at de sender mail når de skrur opp prisen
Er vel intet positivt å nevne. Har flere produkter fra dem men fremdeles like dårlig service. om du så avbestiller noe som har vært en misforståelse sender de deg faktura på 4500 selv om du allerede er kunde på andre produkter. dette uten å ha levert en dritt. For en møkka bedrift skal du lete lenge etter. Jeg gleder meg til resterende avtaler er ferdig med oppsigelses tiden og satser på at jeg aldri mer får noe med Telia eller Get å gjøre. "takk" for 13 år som kunde ( har vært kunde fordi dem har hatt monopol i området jeg bor)
Dør: Kristoffer Moe19-11-2020
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
2.5
Styr unna!!!
Forferdelig treg kundeservice. De svarer heller ikke på email. Nå skal de selvfölgelig skru opp prisene etter at de overtok Get. HBO kanaltilbud har ikke endret seg over 6 månder og blir bare verre. Forferdelig selskap!!!
Dør: Kim Dan09-11-2020
Einar08-01-2021
Tragisk lang ventetid på kundeservice😡😡😡😡😡
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
4
Elendig
Bare et ord, tragisk
Dør: Kjell Skaug06-10-2020
Å bestille
Service
Prisnivå
Levering
Ville handlet her igjen
Nei
2
1
1"'`--
Dør: arachni_name04-10-2020
Kjell Skaug06-10-2020
Etter at Telia og Get ble et firma så er ordet bare, tragisk. Ingen svarer eller det er 50 foran deg i køen, jeg har henvendt meg for å forklare problemet men ingen svar på noe som helst. Jeg har TV / Bredbånd og to mobiler, men heldigvis så finnes det flere aktører i markedet. Det jeg har motatt er at de synes det er bra at jeg er kunde med alle produktene og de ønsker å ta vare på meg som kunde. For noe sprøyt, det er jo ingen som gidder svare ??????????????
Det er for øyeblikket publisert én tilbakemelding om Telia. I gjennomsnitt har de fått en rating på 3/10, hvorav 33% av anmelderne har sagt at de ville kjøpt fra selskapet igjen.
Hvilke tjenester og produkter tilbyr Telia?
Telia opererer for det meste innenfor Telekommunikasjon-bransjen, mer spesifikt med Alt-i-ett Pakker, Mobiltelefonie og Telefonie, TV, Filmer og Streaming.
Jeg har lest alle tilbakemeldingene, hva nå?
Ga anmeldelsene deg et positivt inntrykk? Dersom det er tilfelle, kan du trygt bestille på nettsiden til Telia . Hvis ikke, kan du likevel finne mange andre sivujemme på vår hjemmeside!
Forferdelig kundebehandling. Arrogant saksbehandler, ville ikke lytte på feil på faktura, retur av boks, gal hastighet. Erkjente ingen ting, - vi gjør ikke feil!! Dette var en skremmende opplevelse.