eBay - Total vurdering basert på 26 anmeldelser
Erfaring videoer
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (26)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Kjøp av bildeler
Jeg hadde en skikkelig dårlig opplevelse med min siste handel på eBay. Jeg kjøpte bildeler og ble belastet norsk mva i tillegg til prisen. Etterpå mottok jeg krav om ytterligere mva fra fraktselskapet, som jeg måtte betale. Jeg tok kontakt med eBay kundeservice for å få tilbake den urimelige mva-betalingen, men bare fikk motstand og e-poster som virket som om de ønsket at jeg skulle gi opp. Det ble ganske klart at eBay driver med bedrag og holder pengene selv. Det er så frustrerende at de tar betalingen og mva fra kundene, men ikke gir det tilbake når det er rettmessig deres. Selgeren på eBay får bare en andel av salget sitt etter eBay har trukket provisjoner og holdt mva tilbake. Jeg føler meg så lurt og skuffet over hvordan eBay håndterte situasjonen, og jeg kommer til å være mer forsiktig med fremtidige kjøp der.
Min erfaring som kjoper på eBay
Jeg begynte å handle på eBay for noen uker siden, og det har ikke vært en god opplevelse. Noen av selgerne har vært svindlere eller har ikke sendt varene i det hele tatt. Kommunikasjonen har også vært vanskelig, og det virker som eBay ikke tar svindel på alvor. Jeg er veldig skuffet over hvordan det har gått så langt.
Nyttig elektronikkutstyr
Jeg lette etter noen elektronikk-greier og fant alt jeg trengte på eBay. Bestillingen gikk greit, men når jeg trengte kundeservice, ble det litt vanskelig. Prisene var ok, men leveringen tok litt lenger tid enn jeg trodde. Alt i alt, en sånn passe opplevelse.
Motorcycle ignitions
Jeg har kjøpt tenninger til to forskjellige motorsykler fra to ulike selgere til et spesifikt år og modell, men ingen av dem passer. Nå må jeg betale for returfrakt, over $16 per enhet. Jeg kommer ikke til å handle spesifikke varer som dette på denne nettsiden igjen. Hvis prisen virker for god til å være sann, så er det sannsynligvis det også!
Macbook Pro sale
Jeg solgte en Macbook Pro for $1000 på eBay for en måned siden, men kjøperen var en svindler. Jeg måtte ringe kundeservice over 10 ganger, men ingen kunne hjelpe meg. De nektet å refundere meg noe som helst, så jeg føler meg virkelig lurt av selskapet. Det virker mye tryggere å selge ting på Facebook eller andre steder enn på eBay. De tar betaling for salgsgebyr, men de beskytter deg ikke. Jeg håper de går konkurs snart. Dette var definitivt siste gang jeg brukte eBay.
Kjøpt mye rart gjennom tidene
Jeg har hatt så mange fine opplevelser med eBay opp gjennom årene. Jeg har handlet alt mulig rart der, og har aldri hatt noen problemer. Selv om det noen ganger kan være litt vanskelig å finne akkurat det man leter etter, så har jeg alltid vært veldig fornøyd med kvaliteten på varene jeg har kjøpt. Og så har jeg heller aldri hatt noen problemer verken med selgere eller med PayPal, som jeg bruker for de fleste betalingene mine. Alt i alt er jeg kjempefornøyd med eBay og tenker å fortsette å handle der i fremtiden.
Kjøp av bilratt fra Ebay
Jeg kjøpte et bilratt fra en pålitelig selger på eBay, men opplevelsen var langt fra problemfri. Leveringen var forsinket, og jeg fikk ingen oppdateringer på Track and Trace i over to uker. Da jeg tok kontakt med eBay for hjelp, ble jeg møtt av en aggressiv selger som anklaget meg for å lyve og sa det var min feil. Det var ubehagelig og lite hjelpsomt. Selger hadde brukt DHL for levering, som angivelig hadde forsøkt å levere pakken tre ganger og deretter antatt at jeg ikke var hjemme. Som pensjonist er det usannsynlig at jeg ikke var hjemme, og jeg fikk ingen beskjed om hvor pakken befant seg. Etter mye innsats fant jeg ut at pakken var på en pakkeshop med Bring, men eBay opplyste fortsatt at pakken ikke var levert. Jeg måtte returnere varen fordi den ikke passet i bilen min, men har hatt vanskeligheter med å få informasjon om hvordan jeg kan returnere den med riktig fraktlabel i Danmark.
Bumper purchase
Min opplevelse med eBay var ekstremt skuffende. Jeg kjøpte en støtfanger til bilen min, og da den kom, var den ødelagt og hadde mange feil. Selgeren hadde brukt et falskt bilde som fikk støtfangeren til å se feilfri ut, og jeg trodde jeg fikk et kvalitetsprodukt. Da jeg kontaktet selgeren for å returnere støtfangeren, forsikret de meg om at de skulle refundere de £200. Men da jeg fulgte instruksjonene deres og avbrøt returen, fikk jeg aldri pengene tilbake. Jeg prøvde å kontakte eBay for hjelp, men de var udugelige og tok ikke ansvar for situasjonen. Det er frustrerende at som kunde ble jeg stående uten en løsning på dette problemet og uten penger.
Falske produkt
Jeg kjøpte noe falskt på eBay, og de sa at de egentlig ikke tillater falske produkter. Men selgerne kan likevel selge dem og slippe unna med det. Jeg fikk en falsk vare som var annonsert som ekte og velkjent merkevare på eBay. Verken selgeren eller eBay ville ta ansvar for feilen. Men tidligere i dag fikk jeg endelig tilbake pengene mine fra eBay. De roste min lange lojalitet til plattformen. Takk til eBay for det, men dette burde virkelig ikke ha skjedd i utgangspunktet!
En retro vekkerklokke
Jeg må bare si at jeg er skikkelig skuffet over kjøpet mitt. Bestilte en retro vekkerklokke for noen uker siden, men den har fortsatt ikke dukket opp. Har prøvd å kontakte kundeservice flere ganger, men har ikke fått noen skikkelig svar. Sjekket også sporingsnummeret mitt, og pakken ser ut til å ha sittet fast et sted. Dette har virkelig vært en stor kilde til irritasjon for meg.
Elektroniske enheter
Det er en utfordring å handle elektroniske enheter på nettet, fordi bilder kan være villedende og selgere ikke alltid er ærlige om produktets tilstand. Det er irriterende å motta en enhet som ikke stemmer overens med beskrivelsen eller bildene på nettet. Det er på høy tid at selgerne begynner å være mer ærlige og nøyaktige når de viser frem produktene sine på nett.
Bok, Canada, gebyr
Ebay har gått fra å være en fantastisk auksjonsside til å bli en dårlig kopi av Wish og Temu. Selv om du kan finne noen skatter innimellom, så flommer det over av billige kopier. I tillegg synes jeg det er altfor dyrt å selge på eBay. Jeg solgte en bok til en kjøper i Canada tidligere i år, og ble overrasket over hvor mye ekstra gebyrer jeg måtte betale bare fordi jeg var en utenlandsk selger. Et gebyr på over 300 kr for en bok som ble solgt for 1000,- kr er latterlig. Og så tar de også gebyr for porto i tillegg! 30% provisjon er rett og slett urimelig i mine øyne. Og det stopper ikke der - eBay holder pengene dine til varen er mottatt, og hvis kjøper påstår at de ikke har fått varen, så ender du opp med å tape pengene dine. Det virker som kjøper har all makten på eBay. Jeg har tidligere blitt lurt for flere tusen kroner av svindlere som hevdet at det jeg solgte (toner til printere) var skadet av vann. Selv med bevis på at det jeg solgte var i god stand, fikk jeg ingen støtte fra eBay. Jeg har brukt eBay mye tidligere, men de siste årene har jeg funnet bedre plattformer å kjøpe og selge på.
Kjopte Apple klokke
Jeg ble svindlet av eBay og selgeren deres. De sa de hadde pengene tilbake-garanti, men det viser seg bare å være tull for å lure kjøpere. Jeg bestilte en Apple klokke til nesten 4000 kr, men da jeg mottok pakken var det bare en tom eske. Nå nekter både eBay og selgeren å samarbeide, og de har til og med blokkert muligheten min til å legge til tilbakemelding om selgeren. En helt forferdelig opplevelse!
mobiltelefon
Jeg har hatt en bra opplevelse med å handle på eBay. Jeg har alltid funnet det jeg har lett etter til en rimelig pris. Nettsiden er lett å navigere på, og det er massevis av produkter å velge mellom. Men jeg har opplevd at noen selgere har hatt trege leveringstider. Det er viktig å sjekke omdømmet til selgeren før man handler.
Kjøpte et produkt
Ærlig talt, eBay pleide å være en utrolig flott plattform, men nå er det bare rot. Før kunne du virkelig finne noen skikkelige skatter på auksjonene deres, det var så spennende! Men nå? Bare en haug med dyre priser, kinesisk kvalitet og en mengde svindlere. Det er bare ikke verdt alt bråket lenger. Jeg har også lagt merke til at det er mye rimeligere å handle på andre nettsteder. eBay burde virkelig gå tilbake til starten og fokusere på ekte auksjoner, ikke bare fylle siden med irrelevante ting. Noen har virkelig rotet til det her.
Min siste bestilling
Jeg bestilte nylig noe på eBay og jeg må si at jeg er virkelig fornøyd. Pakken kom fort, og produktet var akkurat som forventet. Prisene var gode og ingen ekstra kostnader dukket opp. Kundeservicen var også veldig hjelpsom når jeg trengte hjelp. Alt i alt, en kjempebra opplevelse!
Min nye genser
Jeg bestilte en ny genser på eBay, og opplevelsen min var ikke den beste, altså. Det virker som om folka som jobber der ikke skjønner noe som helst. Plattformen virker gammel og utdatert, og det er den verste plassen å selge ting på. Selgerne blir behandlet dårlig av eBay, og kundene er noen av de mest krevende og irriterende menneskene man kan komme over. Det er mer unødvendige spørsmål enn faktiske salgshandler. eBay er på nedtur og vil nok bli forbigått av nyere og mer innovative plattformer som gir skikkelig støtte og frihet til brukerne sine. Disse plattformene skjønner at å tømme selgerne for penger bare er en kjapp løsning som til slutt vil knekke eBay.
Deler til bil.
Jeg kjøpte noen bildeler, men de ble sendt til en annen delstat. Jeg prøvde å kontakte eBay for å klage, men de ville ikke hjelpe meg. Nå har jeg lært at det er best å holde seg til Amazon. eBay sine retningslinjer for slike situasjoner er helt verdiløse!
Pakken min forsvant
Jeg bestilte noe på eBay, men dessverre forsvant pakken min. Jeg hørte aldri tilbake fra selgeren. Etter en stund med venting og ingen pakke i sikte, oppdaget jeg at den var faktisk sendt til et annet land. Jeg prøvde å ta kontakt med selgeren og eBay for å løse problemet, men fikk ingen respons. Dessverre fikk jeg ikke refundert beløpet og følte at hele opplevelsen sviktet meg.
Import av varer
Politikernes kjærlighet for byråkrati og dobbel avgiftsbetaling har virkelig nådd nye høyder. Selv om jeg prøver å følge reglene og holde meg oppdatert, opplever jeg nå at Posten Bring AS insisterer på å jeg betaler dobbelt norsk MVA pluss tollgebyr. Selv om jeg har all dokumentasjon i orden og alt er riktig merket, blir jeg likevel bedt om å betale ekstra uten noen form for klar forklaring eller løsning. Det virker som om politikernes ønske om å forenkle systemet faktisk har ført til mer byråkrati og forvirring både for kjøpere og selgere. Det er frustrerende å se at norske avgiftsregler blir håndhevet på en urettferdig og lite effektiv måte, noe som bare tjener til å påføre byrder på både skattebetalere og bedrifter.
Mest stemmer anmeldelse
Not totally safe to buy stuff
Les mer