AliExpress - Total vurdering basert på 28 anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (28)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Produktkjøp
Jeg kjøpte et produkt den 2. mai, men det kom aldri, og sporingen ble aldri oppdatert. Etter flere dager bestemte jeg meg for å åpne en tvist, men den ble aldri løst. Kundeservicen deres er helt forferdelig, den verste jeg noen gang har opplevd på en nettbutikk. Produktene deres har ingen garanti, og de fleste tingene de selger er av dårlig kvalitet. Etter min erfaring og flere kjøp, har jeg forstått at dette selskapet svindler folk, leker med pengene deres og tar ikke kundene på alvor. Disse personene burde bli stilt for retten, og selskapet bør stenges for alltid på grunn av denne pyramidesvindelen.
Kjøp av billig og variert produkter
Det er viktig å være nøye og passe på når man handler på AliExpress. Hvis man sjekker anmeldelsene og ser etter produkter med minst 4,5 stjerner, 100 kjøp og mange anmeldelser, kan man finne fine og billige ting som man ikke kan få tak i lokalt.
barberhøvler og små leker
Jeg synes denne nettsiden er grei å handle på for mindre ting som barberhøvler eller små leker til barn. Men jeg ville ikke anbefalt å kjøpe større ting som datamaskiner eller TV-er her. Det er lurt å sjekke hva andre kunder synes om produktene før du bestiller. Jeg foretrekker alltid å lese anmeldelser før jeg kjøper noe.
Kjøpte elektrisk tannbørste
Jeg kjøpte en elektrisk tannbørste, men fikk en billig kopi som sluttet å virke etter bare en uke. Da jeg kontaktet kundeservice for å få refundert eller byttet, ble jeg bare sendt rundt i sirkler uten å få noen løsning. Det var virkelig en skuffende opplevelse, og jeg følte at jeg bare kastet bort tid og penger.
Kjolekjøp
Jeg har hatt flere dårlige erfaringer med kjøpene mine her. En gang fikk jeg feil produkt tilsendt og fikk ikke tilbake pengene mine, og nå sliter jeg med å få refundert ekstra moms jeg måtte betale. Kundeservicen har jeg kontaktet flere ganger, men har ikke fått en tilfredsstillende løsning. Jeg har sendt dem bevis og screenshots, men det ser ikke ut til å hjelpe. Dette har pågått i nesten 2 måneder nå, og det er ekstremt frustrerende. Jeg vil ikke oppleve dette igjen, så neste gang kommer jeg til å prøve en annen leverandør.
Skuffende opplevelse
Jeg bestilte en vare her og ble skuffet. Jeg ventet lenge på leveransen, men fikk beskjed om at den aldri ble sendt. Det virker som om selskapet bak her ikke tar ansvar for leveringene, de skyver alt over på fraktselskapet. Jeg vil ikke anbefale noen å handle her, det virker som om de bare vil tjene penger uten å bry seg om kundenes opplevelse.
Kjøpt noen klær
Det er mulig å få kjøpt fine klær på AliExpress, men vær litt forsiktig med prisene og frakten. Prisene har økt nylig, så det kan være lurt å se på andre butikker også før du tar en beslutning. Hvis du ender opp med et defekt produkt, kan det være utfordrende å få refundert pengene. Det kan være bedre å kjøpe mindre dyre varer her.
Ny tollregel i Norge
Etter de nye tollreglene i Norge fra 01.01.2024, vil jeg virkelig anbefale å være forsiktig med å handle på AliExpress. Jeg har faktisk opplevd å måtte betale toll to ganger for 8 ulike pakker, og AliExpress har nektet å bistå meg med noen av bestillingene mine. Til og med etter å ha kontaktet kundesenteret, har de sluttet å svare på henvendelsene mine når jeg har sendt inn dokumentasjon for den doble betalingen. Til tross for at jeg har forsøkt flere ganger å få hjelp, har jeg bare fått tak i en chatbot som ikke kan løse problemet mitt.
Kjøp med forsiktighet
Jeg har vært kunde på AliExpress en god stund nå, og jeg må bare si at det er viktig å være litt forsiktig med hvilke selgere man handler fra. Det finnes en del lureributikker der, men jeg har klart å unngå å bli tatt ved å velge selgere som har bra omtaler og mange følgere. Det er også greit å være realistisk når det gjelder prisene - ekte sølv får du ikke for en billig penge. Alt i alt har jeg hatt gode erfaringer med å kjøpe ting på AliExpress, og har funnet mange fine produkter til en rimelig pris.
Tre elementer
I løpet av de siste to månedene har jeg bestilt tre elementer på AliExpress. Dessverre fikk jeg aldri to av dem. Jeg prøvde å løse dette direkte med AliExpress, men det gikk ikke så bra. Jeg sendte dem en kopi av en e-post fra fraktselskapet som sa at elementene ble returnert fordi de ikke kunne leveres. Jeg kontaktet det lokale transportselskapet på e-post og fikk bekreftelse på at elementene var returnert til leverandøren. Jeg delte denne informasjonen med AliExpress og sendte en kopi av e-posten fra transportselskapet. Dessverre sa de nei til å gi meg pengene tilbake og ga meg ingen mulighet til å klage videre. Jeg brukte mye tid på å prøve å løse dette, fulgte instruksjonene deres for tvister, men det endte ikke bra. Jeg vil virkelig anbefale alle å unngå å handle med dem, siden de ikke virker interessert i å hjelpe hvis det oppstår problemer.
Stor bestilling
Jeg ble så skuffet over opplevelsen min med den nettsiden. Jeg bestilte en haug med varer, men fikk noe helt annet enn det jeg hadde bestilt. Og i tillegg fikk jeg aldri tre av pakkene mine, selv om transportselskapet sa at de hadde åpnet en sak for å refundere meg. Men AliExpress sa at det ikke var nok bevis, og de nektet å betale meg tilbake. Når jeg prøvde å forklare transportselskapet at jeg trengte mer enn én e-post, sa de bare at det var et problem mellom meg og AliExpress. Så skuffende, og det kostet meg masse penger og frustrasjon.
Min pakke til kjæresten kom aldri
Å nei, jeg skulle egentlig få en pakke til kjæresten min i dag, men den kom aldri! Det står til og med at det er feil adresse, men jeg har brukt denne adressen flere ganger før uten problemer på AliExpress. Jeg synes det er så irriterende, føles nesten som en svindel. Vi må virkelig få pengene våre tilbake, det er ikke rettferdig at de bare kan beholde dem.
Upålitelig levering
Jeg har kjøpt ting fra AliExpress flere ganger, og det har alltid vært problemer med leveringen. I denne siste bestillingen sa de at pakken min ble levert, men jeg fikk den aldri. Kundeservicen har ikke vært til stor hjelp, de nektet å refundere meg. Jeg føler meg lurt både av AliExpress og leveringsselskapet deres.
Bestilling av elektronikk
Jeg bestilte noen elektronikkprodukter fra AliExpress, og alt virket greit til jeg fikk beskjed om å betale VAT til Posten på grunn av manglende VOEC-merking av pakken. Jeg prøvde å få refundert beløpet, men AliExpress vil ikke godta beviset jeg har sendt dem, selv om jeg har sendt bilde av pakken og kvitteringen fra Posten. Det føles virkelig som svindel, og det er utrolig frustrerende å oppleve.
Elektronikkprodukter
Jeg har handlet elektronikkprodukter fra AliExpress i lang tid og har vært ganske fornøyd med tjenesten deres. Men med de nye tollreglene har det vært litt trøbbel med VOEC-nummeret som noen ganger blitt glemt. Heldigvis har jeg klart å ordne opp i dette ved å kontakte Posten og gi dem den nødvendige informasjonen. En kjapp samtale og kvitteringen med VOEC-nummeret har virkelig hjulpet til med raskere fortolling, og pakken min kom uten problemer. Men leveringstiden kan virkelig trekke ned opplevelsen, fra tre uker til to måneder er litt vel lenge for meg og gjør meg litt frustrert.
CarPlay for car
Jeg bestilte en CarPlay for bilen min, og alt virket greit. Men når pakken kom, passet den ikke i postkassen min. Leveringsmannen tok den ikke med seg, og jeg fikk den ikke. Jeg prøvde å kontakte kundeservice flere ganger, men de bare sendte meg videre til transportøren. Selv med all dokumentasjonen jeg ga dem, inkludert e-posten fra transportøren, klarte jeg ikke å få pengene mine tilbake. Det var virkelig frustrerende og dårlig kundeservice.
Billig og ok-kvalitet, mangler levering
Billig og har grei kvalitet, men! Det skjer ofte at varen ikke dukker opp, og det er kjempetungvint å få refundert pengene. Mange ganger står det bare at pakken er sendt, men den vises ikke opp i sporingsystemet. Har også opplevd at den er registrert som utlevert på en annen adresse.
Flere bestillinger
Jeg har bestilt flere ting på AliExpress, og første gangen gikk det greit selv om prisen ble litt høyere ved utsjekking enn forventet. Men neste gang ble det kjedelig da selgeren kansellerte ordren på grunn av problemer med fraktbyrået. Selv om jeg fikk pengene tilbake, fikk jeg litt mindre tilbake enn jeg betalte opprinnelig. Jeg har prøvd å kontakte AliExpress for å løse problemet, men har dessverre ikke fått noe svar.
Produktene mine var enkle sølvsmykker
Jeg har hatt en fin opplevelse med nettstedet. Der har jeg funnet mange fine sølvsmykker. Men viktig å huske at ikke alle produktene er like god kvalitet. Det kan ta lang tid før produktene kommer, opptil 2-3 måneder. Leveringstider varierer mye, noen ganger kommer pakkene allerede etter en uke. Det ser ut til å avhenge av hvor i Kina selgerne er lokalisert.
mobildeksel og ladekabel
Herregud, dette er bare helt absurd! Aldri har jeg opplevd så dårlig service. De påstår de følger avtalen, men det stemmer overhodet ikke! Produktet var av dårlig kvalitet, leveringen var tregere enn sirup, og tollreglene ble ikke fulgt i det hele tatt! Ren svindel!
Mest stemmer anmeldelse
Klær og tilbehør.
Helt ærlig, det er så frustrerende å stadig motta disse irriterende nyhetsbrevene som jeg ikke klarer å stoppe. Hva slags tull er dette? Skjønner ikke hvorfor de fortsetter å se... Les merDør: E. Grant