Lufthansa - Total vurdering basert på 29 anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (29)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Forsinket fly, måtte overnatte i Frankfurt etter å ha mistet forbindelsesflyet, fikk bare 18 euro i kompensasjon.
Bestillingen min ble behandlet på en veldig dårlig måte, og jeg ble skuffet over den dårlige forbindelsen mellom flyene. Oppholdet i Frankfurt over natten var uventet og ikke ønsket, og den lille kompensasjonen var ikke nok til å betale for en ordentlig middag.
Min opplevelse med sikkerhetskontrollpersonalet...
Sikkerhetskontrollpersonalet til Lufthansa er helt forferdelig... De er så uhøflige at det nesten ikke er til å tro. Lufthansa pleide å være et bra flyselskap, men nå virker det som om personalet ved sikkerhetskontrollen ikke kan verken tysk eller engelsk lenger, og det er virkelig trist. Men én ting de kan veldig godt, er å streike...
Kjøp av flybillett
Verste opplevelse noensinne! Flyet mitt ble avlyst 5 timer før avgang, så jeg måtte bli satt på et senere fly. Det hele endte opp i totalt kaos med leiebil og overnatting, det var så utrolig stressende! Begge flyvningene mine var flere timer forsinket, og i tillegg ble bagasjen min mistet. Aldri igjen!
Glemt bak på døren
Jeg satt og ventet på døra, bare fem meter unna, men hørte aldri noen kalle etter boarding. Det var tydeligvis ingen siste opprop eller at navnet mitt ble nevnt. Når jeg til slutt gikk for å sjekke inn, så var porten allerede stengt. Skikkelig dårlig opplevelse, spesielt når jeg var så nær og fortsatt ble ignorert.
Dårlig opplevelse LH 917
Etter å ha gått lang tid siden forrige gang jeg fløy med dette selskapet, var det en stor feil å velge det igjen. Maten de tilbød var ikke tilgjengelig, setene var skitne, bagasjeklaffen var full, og det var til og med forsinkelser. Er dette virkelig premium service? Aldri mer!!!
Rask levering av dårlig service
Jeg bestilte billetter som plutselig ble kansellert og endret uten at jeg fikk beskjed. Jeg måtte bruke masse tid og ble veldig frustrert over å ringe call center for å ordne opp i dette rotet. Kundeservicen var dårlig og kommunikasjonen var elendig!
Flyreise med Lufthansa
Jeg reiser mye og har prøvd mange flyselskaper tidligere, men må si at Lufthansa er det verste selskapet jeg noensinne har flydd med. De kansellerer flygninger og endrer tidspunkter så ofte at det virkelig er dårlig. Forrige gang kansellerte de min flygning og tilbød verken alternativ eller kompensasjon til tross for mange henvendelser og klager. De svarte ikke på våre krav om kompensasjon, selv om vi skulle få kompensasjon i henhold til EU-loven. Vi måtte bestille en siste minutt-flytur med et annet selskap og betale ekstra £1,250, noe som var helt uventet. Til og med tilbakebetalingen for min retur flygning tok over en måned, og min mann venter fortsatt på sin.
Kanselleringer, forsinkelser, mangel på informasjon
Jeg opplevde mange kanselleringer og forsinkelser under reisen min med selskapet. Det var irriterende å ikke få nok informasjon om endringer i planene, og jeg følte meg ikke godt ivaretatt som passasjer.
Bestilling av flybillett
Lufthansa var en gang et pålitelig flyselskap, men nå virker det som om kvaliteten har blitt dårligere. Snacks og mat om bord er knapt til stede, og flyene virker slitt i forhold til før. Bagasjen min ble ikke levert både på ut- og hjemreisen, og det tok flere dager før jeg endelig fikk den tilbake. Kundeservicen var lite hjelpsom, og det virket som om de bare fulgte et skript uten å virkelig forstå problemet mitt. Alt i alt, en skuffende opplevelse.
Kjøp av flybillett
Dette nettstedet er en ren katastrofe når det gjelder bestilling av flybilletter. Jeg vil virkelig fraråde det. Etter å ha forsøkt å bestille gjennom dem tre ganger, ble pengene mine reservert fra Mastercard uten at jeg mottok noen billett. Det tok hele 10 dager før jeg fikk tilbake pengene mine. Til tross for at jeg sendte flere e-poster angående saken, fikk jeg ingen svar. Vær så snill, ikke bruk dette nettstedet for å bestille flybilletter!
Reise Trondheim-Geneve-Trondheim
Turen vår til Geneve med fly var en ren katastrofe fra start til slutt. Først ble bagasjen vår borte på vei dit, og den dukket ikke opp igjen før 6 dager senere, bare 2 dager før vi skulle tilbake til Trondheim. Kundeservicen på telefon hadde dårlig lydkvalitet, og den ansatte snakket dårlig engelsk. Nettsiden deres fungerte heller ikke skikkelig, så det var vanskelig å få hjelp der. På vei hjem ble første flyvning fra Geneve til Frankfurt forsinket så mye at resten av reiseplanen vår ble kansellert. Kundestøtten vi fikk over telefon hadde også dårlig lydkvalitet, den ansatte snakket dårlig engelsk og kunne ikke gjøre annet enn å henvise oss til servicesenteret på Frankfurts flyplass. Det var veldig vanskelig å finne frem dit pga uklar lyd og dårlig veibeskrivelser. Etter mye venting på flyplassen ble vi tilbudt en ny flyvning til Oslo om 2 dager, men ingen til Trondheim. Vi måtte derfor ordne resten av reisen selv. Da vi prøvde å finne bagasjen vår, ble vi bedt om å lete selv blant bagasjebåndene ved midnatt, uten hell. Betjeningen var sur og frekk, og virket som om vi var problemet. En mulig løsning kunne vært om Lufthansa hadde rebooket oss allerede fra Geneve da de forstod at resten av flygningene ikke kunne gjennomføres. Da ville vi i det minste kommet oss videre til Oslo og Stavanger fra Frankfurt. Alt i alt var opplevelsen med Lufthansa skuffende og langt fra det vi forventet når det gjelder pålitelighet og service.
Kansellert fly, dårlig kundeservice
Jeg hadde en veldig dårlig opplevelse med dette flyselskapet. Etter at vi kom til gaten, ble flyet plutselig kansellert, og ingen fra selskapet ville hjelpe oss med å finne en alternativ løsning. Kundeservicen var helt fraværende, ingen svarte på telefoner eller e-poster, og vi ble bare stående der uten noen form for assistanse. Sommerferien vår ble totalt ødelagt på grunn av dette, og jeg kommer aldri til å velge dette flyselskapet igjen.
Tur til Frankfurt med Lufthansa
Jeg dro til Frankfurt og fløy med samme selskap som jeg har gjort tidligere før pandemien. Alt i alt hadde jeg en ganske fin opplevelse. De som jobbet der var veldig hyggelige og hjelpsomme, noe som var veldig positivt.
Kjøp av flybillett til Canada
Jeg hadde en skikkelig dårlig opplevelse med flyselskapet mitt. Hele reisen min fra Stavanger til Toronto gikk egentlig veldig dårlig. Første flyet mitt ble kansellert, og det andre var hele 36 timer forsinket. Når jeg endelig kom til Frankfurt, ble jeg forsinket igjen på grunn av problemer med et annet fly. Da jeg omsider landet i London, hadde flyet mitt allerede tatt av. Etter å ha ventet i 4 timer, prøvde jeg å ringe kundeservice, men de var allerede stengt og personalet hadde gått hjem. Det var ikke mulig å få hjelp eller informasjon om hva som skulle skje videre. Jeg måtte til slutt tilbringe natten på flyplassen uten noen oppdatering om min situasjon. Det hele var skikkelig frustrerende, og jeg føler virkelig at selskapet ikke har kontroll og organisering.
Kjøpte en flyreise
Flyet mitt var forsinket, så da jeg landet måtte jeg skynde meg for å rekke et annet fly. Men personalet var ikke særlig hjelpsomme, så jeg endte opp med å gå glipp av flyet mitt. Jeg synes servicen var elendig!
Flyreise
Jeg har dessverre hatt en hel del dårlige opplevelser med dette flyselskapet. Hver gang jeg har flydd har det vært ekstreme forsinkelser, og til og med mistet bagasjen min med viktige ting i. Det har vært skikkelig vanskelig å få riktig informasjon eller hjelp fra de ansatte under disse situasjonene.
Operasjon forhindret reisen
Opplevelsen min med Lufthansa har vært veldig skuffende. Jeg måtte opereres uventet og kunne ikke reise på en måned. Før flyturen informerte jeg dem tre uker før, og de sa jeg ville få tilbake pengene mine. Men så klarte de ikke engang å åpne bestillingen min og sa plutselig at jeg ikke kvalifiserte meg lenger. Forsikringen min kan ikke hjelpe meg før jeg får en "no show"-bekreftelse fra dem, men nå hevder de plutselig at de ikke kan gi det. Andre flyselskaper som Ryanair, KMairmalta, Swiss, SAS og Turkish Airlines har alle gitt meg denne bekreftelsen uten problemer når jeg har vært syk. Men Lufthansa er uhøflige og inkompetente og har bare skapt mer stress og frustrasjon for meg. Jeg anbefaler absolutt ikke å bruke Lufthansa.
Flight from Washington DC to Brussels
Vår returflyvning fra Washington DC til Brussel ble kansellert, og stasjonsjefen gjorde alt han kunne for å få oss med på en flyvning til München i stedet. Da vi var om bord, ble vi skjemt bort av veldig vennlig og motivert kabinbesetning. Ros til personalet for deres utmerkede service. Alt i alt, en veldig hyggelig opplevelse.
Refusjonssak for kansellert hjemreise
Det er nå mer enn ett og et halvt år siden vi opprettet en sak for å få refusjon for vår kansellerte hjemreise. Dessverre har det vært vanskelig å få tak i kundeservice hos Lufthansa. Vi har prøvd å ringe, sende e-post og kontakte dem på sosiale medier, men har ikke fått noe svar. Dette har vært veldig frustrerende, og vi føler oss helt ignorert av selskapet.
Flyturen min fra München til Düsseldorf
Flyturen min fra München til Düsseldorf var skikkelig dårlig. Flyet ble kansellert i siste øyeblikk, og vi ble ombooket til et annet flyselskap der vi måtte finne boardingpass og flynummer selv. Selv om Lufthansa eier det andre selskapet, fikk vi ingen kompensasjon for den lange forsinkelsen eller det at bagasjen vår ikke kom fram. Elendig service og ingenting for pengene!
Mest stemmer anmeldelse
Flere kansellerte fly
Flyet mitt ble kansellert tre ganger før avreise, så jeg måtte ringe hele fem ganger samme dag for å få et nytt. Kundeservicen var dårlig og de hadde dårlige språkkunnskaper hve... Les merDør: P. Zemlak