Anmeldelser Fabel

I en verden som stadig øker farten er det også innen den eldgamle fortellerkunsten blitt et behov for å finne nye metoder for å vekke og ikke minst holde på det moderne menneskets interesse. Med den teknologiskeutviklingen er dette heldigvis ikke noe problem da lydbokformatet virkelig har blomstret de siste årene. Der det opp gjennom tiden har gått fra muntlige, fysiske fremføringer, til innspillinger på kassett og cd, kan du idag enkelt strømme nesten hva enn det skulle være enkelt og greit på mobilen. Det er blitt enda en måte å optimalisere tiden sin på, som vi er mer opptatt av i dag enn noen gang tidligere.

Som så ofte før har det også her blitt en kamp mellom det nye og gamle. Noen sverger til den gamle gode leseopplevelsen, mens andre ikke forstår at en orker sitte alene når en kan lytte og gjøre hva enn det skulle være. Det er selvsagt også stor variasjon blant folks meninger om hva som skal til for å gjøre lydbokopplevelsen hakket mer interessant enn å lese selv. For selv om strømmetjenestene har alle de praktiske fordelene med å kunne samle uendelig med titler i bukselommen er det fortsatt en bransje som er avhengig av godt håndtverk. Aspektet med innleserens fortellerevne kan snu opp ned på historien i seg selv og folks interesse for videre bruk av slike tjenester. Uansett hva en måtte foretrekke aktiviseres hjernen like mye om du leser selv eller blir lest for. Det viktigste er tross alt å finne gleden ved det å la seg rive med av gode historier og fortellerkunst, om det skulle være alene i stillhet, under de endelange kjøreturene eller midt i en god økt på treningssenteret.

Om fabel

Norges eldste lydbokutgiver, Lydbokforlaget, har spesialisert seg på lydbøker helt siden 1987. De har nå også satset stort på strømmeformatet og står bak Fabel, en strømmetjeneste med et stort utvalg av lydbøker fra kjente norske og utenlandske forfattere. I denne appen har de samlet en mengde titler med alt fra krim og spenning til sakprosa, noveller og barnebøker.

Produkter og tjenester

Strømetjenesten fabel tilbyr lydbøker fra kjente norske og utenlandske forfattere. De legger ut nye bøker flere ganger i måneden og en kan finne verk fra så og si alle sjangere. Om du ønsker titler som enda ikke er sluppet på fabel er det mulighet til å kjøpe disse om de er tilgjengelige for det. Titlene kan strømmes direkte gjennom appen så lenge du har internettilgang. Om du skulle befinne deg på et sted med dårlig dekning er det heller ingen grunn til å stresse da en enkelt kan laste ned og lytte til de verkene en måtte ønske offline. Du betaler en fast pris i måneden hvor du så kan lytte hvor mye du vil, i tillegg til at du kan kjøpe lydbøker som fabel enda ikke har sluppet om du skulle ønske det.

Klager, tips og ros til fabel

Har du et abonnement hos fabel eller er det en tjeneste du kunne tenke deg å prøve ut? Vi ønsker å høre dine erfaringer og tilbakemeldinger. Husk at en liten kundeanmeldelse kan bety mye for andre som ønsker benytte seg av deres tjenester.

Fabel

10
    10