Anmeldelser Bokklubben

Er du en lesehest som ikke klarer å legge en god bok ifra deg når du først har begynt å lese? Elsker du krim og spenning? Eller har du kanskje et stort ønske om at barna dine også skal få oppleve gleden av å lese bøker? Ser du etter nye lydbøker som du kan ha på mobilen og lytte til når du går ute i naturen eller kanskje på vei til jobb? Det finnes et hav av bøker der ute, hadde det ikke vært greit å få dem tilsendt i posten hver måned? Her kan Bokklubben muligens hjelpe deg, les anmeldelsene her for å se om de har noe å tilby deg!

Om Bokklubben
    De norske bokklubbene AS som er mer kjent som Bokklubben ble startet i Norge i 1961 etter lignende modell i andre land. De er først og fremst opptatt av at alle skal ha tilgang til litteratur for å bedre språkforståelsen og ikke minst berike livet i seg selv. Bokklubbens mål er å være den mest kundeorienterte og effektive distribusjonskanal for litteratur i alle formater. De har dessuten et ønske om at kulturprodukter og kunstneriske prestasjoner skal bli høyt verdsatt i samfunnet vårt. Bokklubben består av ulike klubber som distribuerer ulike bøker, Bokklubben nye bøker, Bokklubben barn, Bokklubben krim og spenning, Bokklubben ungdom, med flere. Her presenteres all mulig litteratur utifra ulike interesser, både skjønn- og faglitteratur, klassiske verk og lydbøker.

Produkter og tjenester
    For å motta bøkene fra Bokklubben må du være medlem og abonnent. Dette kan du bli via hjemmesiden deres hvor de også tilbyr en rekke velkomstpakker for nye medlemmer. Medlemskapet ditt betjener du via deres «mine sider», der du også kan betjene dine bonuskroner, som du opptjener 5% av for hver bok du mottar i posten, samt 20 ekstra bonuskroner hver måned du er medlem. Medlemskapet har bindingsforpliktelse i ett år fra signeringsdato, men etter dette står du fritt til å si opp abonnementet når du ønsker. Du mottar alle hovedbøker portofritt i postkassa, mens alle andre bokordre sendes portofritt ved kjøp over 299,-. I tillegg tilbyr Bokklubben rabatter på mange ulike arrangementer rundtom i landet dersom du er medlem, og de har et stort utvalg interiør- og kjøkkenprodukter som de selger via nettbutikken sin. Dersom du ønsker å kontakte Bokklubben direkte, kan du ringe dem på dette telefonnummeret: 22028700.

Ris og ros samt nyttige tips om Bokklubben
    Har du vært kunde i Bokklubben? Hva synes du om tilbudet deres? Har de et godt utvalg av bøker til dine ønsker og behov? Hvordan var det å være abonnent, er du fornøyd med medlemskapet ditt der? Er det verdt det å være medlem eller er det greiere å handle bøker andre steder? Kanskje har du vært i kontakt med kundeservice og vil dele hvordan det gikk? Her har du mulighet til å hjelpe andre potensielle kunder ved å dele din erfaring med Bokklubben, skriv en anmeldelse på denne siden i dag! Hva synes andre lesere om Bokklubben? Er de godt fornøyde med medlemskapet sitt eller ei? Les anmeldelsene om Bokklubben her før du bestemmer deg for om dette er noe for deg. Ønsker du å bidra mer ved å dele flere av dine erfaringer? Du er velkommen til å skrive flere anmeldelser om andre firmaer her.

Bokklubben

Bokklubben
    Anmeldelser, klager og kundeerfaringer (4)

3.2
    0% Ville handlet her igjen!
    2.6
    2.6
    5
    2.6

Frarådes på det sterkeste

Her har dere gjort det umulig å hi kun én stjerne, så her får dere en stjerne av meg gratis på alle punkt. Jeg har hatt på varsel om hovedbøker kontinuerlig og er inne og sjekker flere ganger i uken, likevel får jeg tilsendt bøker som jeg ikke har fått varsel om. Bøkene er dyrere her enn i andre nettbutikker, de tar betalt for frakt OG retur, noe mange andre ikke gjør, du er dessuten bundet til klubben i et år - koster 1200 å melde seg ut når det er et par mnd igjen. Elendig kundeservice som heller vil miste kunder og få dårlig omtalte fremfor å ta tilbake en bok som de har sendt ut til tross for manglende varsling.

Dør: Helene Gulla12-05-2021
    Nei
    4

Dårlig opplegg

Bestilte to bøker som jeg hadde gledet meg til å få. Da de enda ikke var sendt ut etter 2 mnd så sendte jeg inn en mail og spurte om når jeg kunne forvente dem. De svarte med at de ikke hadde bøkene. Dette hadde jeg i løpet av 2 mnd ikke fått noen beskjed om. Dette er limited edition bøker, som jeg nå heller ikke får tak i hos andre norske butikker. De lå inne hos et par andre når jeg bestilte, og jeg mistet derfor sjansen min til å få tak i de andre steder. Kommer ikke til å bestille herifra igjen.

Dør: Mia01-03-2021
    Nei
    2.5

Anbefales ikke

Var dessverre altfor godtroende da jeg ble lokket med ett veldig godt velkomsttilbud.

Det som har vært veldig leit er at bøker blir sendt ut uten varsling. Jeg må selv inn og sjekke hele tiden om det er noen ny bok på vei.
    Dette kaller jeg kjeltringstreker , der selger baserer sitt salg på å utnytte normal menneskelig atferd. At mennesker som tidvis glemmer og sjekke appen sin skal straffes med bøker og regninger må sies å være ett lavnivå. At denne type markedsføring i det hele tatt er lov er meg en gåte. I ett av verdens rikeste land 2020 hengir selger seg til smålighet, skurkestreker og en moral som passer inn i ett eventyr. Laveste karakter gis derfor .

Uten å kunne bevise det , mener jeg også at bøker er blitt meg sendt selv etter at jeg har trykket på avbestilling av hovedboka.

Bestilling 1 : Her blir ingenting bestilt , bøkene popper opp som paddehatter.

Sevice 1: Når jeg ringer for å avbestille mitt medlemsskap , må jeg legge på uten at jeg for sagt ett høflig farvel , da det pushes videre om andre muligheter for meg å bruke penger på .

Prisnivå 1: Blir ganske så dyrt om en må sende uønskede bøker i retur hele tiden.

Levering 1 : Ja en kan trygt si at det leveres

Konklusjon: Beste erfaringen med hele greia var lettelsen etter utmelding, den gode følelsen av å slippe å være redd for Troll i hatt når en åpner postkassa. Dyrkjøpt erfaring og lærdom kan også legges til.

Anbefales på det sterkeste ikke å melde seg inn :)

Dør: Svein Henning Solheim02-12-2020
    Helene12-05-2021

Som om jeg skulle ha skrevet det selv.. Hadde samme problem i dag - 100% sikker på at jeg har avbestilt samtlige hovedbøker da jeg ikke leser skjønnlitteratur, er på telefonen ofte, har på varsling og sjekket for sikkerhetsskyld flere ganger i uken. Likevel fikk jeg tilsendt en bok nå, som jeg må betale for å returnere.

Nei
    2

Ufornøyd

Etter å ha ventet i nesten to mnd på tre bøker, ringte jeg kundeservice. De mente at ordren min ble kansellert på grunn av feil informasjon og at jeg ikke ble innmeldt i klubben. Har brukt automatisk utfylling med korrekt informasjon. Synes de som svarte i kundeservice burde svare på en høflig måte, og ikke få det til å virke som om jeg spør om noe dumt og har gjort en feil. De sa at dem ikke sender pakker til noen der opplysningene virker feil. Ikke fikk jeg noe tilbud om hjelp til å opprette konto og bestille på nytt, og fikk aldri beskjed om at det ikke var gått gjennom, kun ordrebekreftelse. Veldig dårlig kundeservice, og de burde få til er system der man som kunde får beskjed hvis ordren blir kansellert.

Dør: Marte30-10-2020
    Nei
    4