CurrencyFair - Total vurdering basert på 24 anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (24)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Dårlig kundebehandling
Jeg har brukt denne tjenesten i lang tid og det har gått greit frem til nå. I april sendte jeg penger som vanlig, og plutselig fikk jeg en e-post som sa at pengene mine var mottatt, men jeg måtte sende samme forespørsel på nytt i appen for å unngå at det blir dobbelt. Dette har skjedd 4 ganger nå, og jeg begynner å bli irritert. Jeg gjorde dette for 4 dager siden, men venter fortsatt på at mine -€4000 skal bli vekslet. Jeg har sendt 4 e-poster, men har ikke fått noe svar. Dette er ikke greit.
Ditt kjøp på valutaveksling
Det har gått over to uker nå, og jeg venter fremdeles på pengene mine. Jeg har tidligere opplevd at det å kontakte selskapet direkte har gitt bedre resultater enn å sende e-post. Kan dere være så snille å returnere pengene mine? Hva har skjedd med dem? Dere har all informasjonen min, så vær så snille å ikke fortelle meg at saken har blitt eskalert igjen.
Min utvekslede penger tok altfor lang tid å motta
Jeg fikk pengene mine åtte dager etter utvekslingen, og det føltes veldig lenge å vente. Heldigvis var det noen positive ting også. Owen var veldig beroligende da han forklarte hvorfor det tok så lang tid. Likevel, jeg lurer fortsatt på om det er gjort noen store forbedringer. Det er vel greit at kunden får vite hva som faktisk skjedde for å forårsake denne store feilen!
Overføring av midler
Jeg har brukt tjenesten flere ganger før og det har alltid gått bra, men denne gangen har vært skikkelig dårlig. Jeg sendte overføringen for 21 dager siden og fikk to e-poster som bekreftet at pengene hadde kommet frem til mellomkontoen i Storbritannia (med riktig CF-ID), men de har ennå ikke dukket opp på kontoen min hos selskapet... og jeg har også en videreoverføring som venter. Jeg har sendt flere e-poster, men har ikke fått noe svar. Jeg begynner virkelig å tvile på om jeg vil bruke tjenesten igjen i fremtiden.
Overføring av midler
Jeg lagde en konto og alt var greit. Jeg satte inn penger og gjorde en overføring. Etter en dag fikk jeg en e-post om at adressen min ikke var riktig. Jeg dobbeltsjekket alt, men alt stemte. Jeg sendte ekstra dokumenter, men har ikke fått svar på en uke. Dette har vært den verste opplevelsen jeg har hatt med dette selskapet, til tross for at jeg har brukt lignende selskaper før. Jeg fulgte anbefalingen fra en ansatt på en børs, men angrer på det nå. Pengene mine er frosset mens jeg venter på at noen sjekker adressen min. Jeg vil ikke anbefale dem til noen.
Overførsel av penger fra Storbritannia til Spania
Selv om jeg har hatt gode erfaringer med dette selskapet tidligere, har det dessverre oppstått noen problemer med mine to siste overføringer. Etter at pengene ble sendt fra min britiske bank og bekreftet, ble de dessverre ikke riktig kreditert til kontoen min hos selskapet. Dette voldte mye stress og ubehagelige samtaler før pengene endelig ble mottatt. Dessverre har det samme skjedd igjen med den siste overføringen min, og jeg venter fortsatt på å motta pengene for å betale skattene mine i Spania. Nå har jeg bestemt meg for å finne et annet selskap å bruke i fremtiden, og vil anbefale alle som leser dette til å gjøre det samme når de skal overføre pengene sine.
Penger holdt i en måned
Etter å ha brukt tjenesten i lang tid og vært veldig fornøyd, opplevde jeg plutselig at selskapet holdt pengene mine uten at jeg kunne få tilgang til kontoen eller kontakte kundeservice. Dette har gjort meg veldig frustrert og usikker på om selskapet vil være stabilt i fremtiden. De gode opplevelsene jeg hadde før, blir nå overskygget av dette negative.
Overføring av penger
I april i år overførte jeg penger til kontoen min hos dem, men nå ser jeg at de har endret kontonummeret sitt i løpet av den tiden. Derfor ble pengene mine overført til den gamle kontoen. Til tross for at jeg har ringt flere ganger, sendt e-poster og bevist reaksjonen med min bank, har de fremdeles ikke returnert pengene mine. Oppførselen deres med å holde tilbake pengene mine er virkelig forferdelig. Selv etter å ha kontaktet dem gjentatte ganger, nekter de å løse problemet. Hvis jeg skulle gi en vurdering for denne opplevelsen, ville det være den laveste negativ vurderingen mulig. Jeg er virkelig misfornøyd med tjenesten deres og hvor lite de hjelper med å løse situasjonen.
Overføring av penger
Jeg har brukt denne tjenesten i mange år og har aldri hatt noen problemer tidligere. Men nå har det gått over to uker siden jeg overførte penger fra banken min til tjenesten, og jeg har ikke hørt noe tilbake ennå. Jeg har sendt to e-poster angående dette, men har ikke fått noe svar. Dette er virkelig en forferdelig tjeneste!
Valutaveksling
Etter mange år med valutaveksling hos selskapet, er jeg nå usikker på om denne siden er sikker. Jeg har sendt 24 e-poster, hovedsakelig automatiserte svar, uten at noen kunne hjelpe meg med å returnere pengene mine. Du må ringe dem direkte hver eneste dag og kontakte banken din, de vil hjelpe deg med å få tilbake pengene dine. Dette tok meg 21 dager og mange telefonsamtaler, og de bekreftet at pengene mine var trygge, men jeg fikk ingen oppdateringer fra dem. Det virker som det er noe galt med selskapet, og det kan være en rettssak i Australia fordi de fortalte meg at de ville opprette en ny kontonummer og IBAN. Dette skjedde aldri. Vær oppmerksom. Mitt råd vil være å unngå selskapet til de har ordnet opp i kundestøtten og nettsiden deres.
Valutabytting.
Siden selskapet byttet til det 'nye' selskapet de har slått seg sammen med, har de helt klart den dårligste kundeservicen du kan oppleve. Ingen svarer på e-postene til brukerstøtten, som er den eneste måten å komme i kontakt med dem på (og er deres dedikerte brukerstøtte-e-post), ingen virker interessert i å hjelpe eller bry seg om kundene. Etter sammenslåingen tillater de nå bare 3 valutaer, i motsetning til det ubegrensede alternativene de tilbød før. Jeg har personlig sendt 9 e-poster med en henvendelse som fremdeles ikke er besvart over en uke senere. De sitter på midlene mine som jeg har bedt om å få tilbake, men ingen svarer på e-postene mine. Det har nå gått 3 uker siden midlene ble sendt. Før sammenslåingen var kundeservicen topp, e-poster ble besvart på mindre enn en dag, og det var ingen problemer med midlene. Nå virker det umulig å få svar fra dem. Anbefaler å unngå og heller bruke Revolut, som har raskere behandlingstider, flere valutaer å velge mellom og aldri har hatt problemer. CurrencyFair holder fortsatt tilbake £100 av midlene mine uten å gi noen hjelp. Jeg tar saken videre til forbrukerrettigheter, etter å ha blitt lovet at saken ville bli eskalert uten at noe ble gjort. De holder nå mine midler ulovlig tilbake, til tross for at jeg har bedt om å få dem returnert. Totalt har jeg sendt 17 e-poster uten å få svar.
Overføring av midler
Jeg hadde en veldig god opplevelse med pengeoverføringen gjennom plattformen. Alt gikk veldig greit og raskt, og jeg fikk pengene mine på en kjapp måte. Kundeservicen var veldig hjelpsom og profesjonell når jeg hadde spørsmål eller bekymringer. Jeg ble positivt overrasket over hvor enkelt det var å gjennomføre transaksjonene gjennom plattformen, og jeg kommer definitivt til å bruke den igjen i fremtiden.
International money transfer
Jeg brukte denne tjenesten for å overføre penger internasjonalt, men dessverre ble kontoen min sperret og jeg fikk aldri pengene tilbake. Det har gått flere måneder med venting og til tross for mine mange e-poster, har selskapet ikke svart. Den eneste anbefalingen som ble gitt var å kontakte banken min for å få pengene tilbake, noe som ikke er en løsning. Jeg er ekstremt skuffet over mangelen på kommunikasjon og løsning i denne saken. Jeg krever at pengene mine blir returnert umiddelbart, ellers vil jeg eskalere denne saken til de rette myndighetene.
Vanskelig betaling
Jeg hadde problemer med å fullføre betalingen min på nettstedet. Etter å ha fått en e-post fra selskapet om at de ikke hadde mottatt betalingen min og truet med å avbryte transaksjonen, sendte jeg dem umiddelbart bevis i form av en kvittering fra nettbanken min. Til tross for at jeg har vært i kontakt med kundeservice og fulgt opp saken, har jeg dessverre ennå ikke fått noen løsning på problemet. Dette har skapt store problemer for meg og min økonomi.
Valutaveksling
Jeg har brukt denne tjenesten i flere år uten problemer, og den har gitt meg et alternativ til de irske bankene som ikke har konkurransen. Tidligere var de flinke å jobbe med. Men dessverre er de nå uegnet til oppgaven. Den irske finansregulatoren har nektet dem å holde kundenes innskudd, og siden da har plattformens funksjonalitet blitt dårlig og kundeservicen deres er forferdelig. Til og med stenger de for lunsj til tross for at de fortsetter å miste kunders innskudd? Nylig flyttet de sin clearingkonto fra Irland til Tyskland, og siden den gang kan de ikke garantere at pengene klientene overfører vil matches med ordren, konverteres til utenlandsk valuta og overføres til riktig konto. Derfor eksisterer de. Min siste transaksjon forsvant. Jeg måtte ringe og sende mange e-poster, og det tok 17 dager å konvertere et beløp til pund og overføre det fra Irland til Storbritannia. Dagen jeg fikk kursen var den 17. dagen, ikke den jeg hadde bestilt. Selv om det var deres skyld at transaksjonen ikke kunne gjennomføres. Dette er rett og slett ikke akseptabelt, dette selskapet bør stenges. Jeg vil rapportere min opplevelse til den irske finansombudsmannen.
Internasjonale pengeoverføringer
Jeg har brukt CF i flere år uten noen problemer, helt til nå. For 10 dager siden overførte jeg pund for å betale en leverandør i euro, men etter å ha gjennomført overføringen som vanlig, ba de meg om å følge en ny prosedyre for å fullføre overføringen i henhold til deres kompliserte regler. Instruksjonene var unøyaktige, og til tross for mine to etterfølgende e-poster, hadde jeg fullført overføringen og mottatt bekreftelse om at pengene skulle mottas 3 arbeidsdager senere. Nå, etter en uke, er pengene fortsatt ikke mottatt, og jeg har ikke fått noe svar fra CF. Kundeservicen er dårlig, og de nye reglene deres om å ikke beholde små beløp på kontoen for å gjøre nøyaktige betalinger gjør tjenesten mindre praktisk for meg. Det virker som om de har mistet kontrollen.
Min overføring
Overføringen min tok veldig lang tid å fullføre, selv om jeg kontaktet dem gjentatte ganger via e-post og telefon. Det var vanskelig å komme i kontakt med kundeservice, og problemet ble ikke løst til tross for flere forsøk. Jeg ble forsikret om at det skulle fikses, men pengene ble aldri overført. Jeg er veldig skuffet over hele opplevelsen.
Min overføring er fortsatt ikke fullført etter 23 dager
Etter å ha ventet i 23 dager, har jeg fortsatt ikke sett tegn til pengene mine. Jeg la inn en forespørsel for overføring for over 2 uker siden, og transaksjonen ble kansellert på appen uten at det har blitt løst ennå. Dette er veldig frustrerende og skuffer meg mye.
Oppgjør i CAD til EUR
Jeg hadde en veldig frustrerende opplevelse med betalingen på CF. Jeg skulle overføre CAD til datteren min i Canada, men etter å ha satt inn EUR på kontoen, gikk ikke transaksjonen gjennom som planlagt. Da jeg prøvde å kontakte kundestøtten fikk jeg ingen respons, og måtte gjenta hele prosessen flere ganger før problemet ble løst. Alt i alt var det en veldig stressende og forvirrende opplevelse.
Kjop av valutaoverforing
Å herregud, kundeservicen er liksom helt forferdelig siden de ble med i dette nye selskapet! Ingen svarer engang når du sender dem e-post, og det er liksom den eneste måten å snakke med dem på! Før kunne du bruke alle valutaene du ville, og nå er det bare 3 - så urettferdig! Jeg har sendt så mange e-poster og de har ikke svart på over en uke. De har pengene mine og vil ikke gi dem tilbake, så frekt! Det har gått 3 uker nå og fortsatt ikke noe svar. Før endringen var de så flinke til å svare på e-poster super raskt og hadde aldri noen problemer. Nå er det bare kaos. Ikke bruk dem, gå heller for Revolut. De er mye bedre og holder ikke pengene dine som gissel. Jeg er så sint for mine £100!
Mest stemmer anmeldelse
Penger overfort
Les mer