Italia Rail - Total vurdering basert på 16 anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (16)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Kjøpte billett til togtur
Det var helt forferdelig med den togturen fra Florence til Napoli! Den skulle bare ta 3 timer, men endte opp med å vare i 6 timer. Badet var skittent, det lå søppel overalt, og til slutt gikk de til og med tom for vann og mat. Det var ingen ansatte til stede for å hjelpe, og ingen ga informasjon om hva som foregikk. En skikkelig dårlig opplevelse - jeg kommer definitivt ikke til å ta den togturen igjen!
Kansellert togreise til Italia
På grunn av COVID-19 ble togreisene våre i Italia kansellert. Jeg har søkt om rabatter med ekstra fordeler for å godta en rabatt, men jeg har ikke sett noen resultater. Dette har pågått siden mai, og jeg har sendt flere e-poster til dette byrået, men jeg er ikke sikker på om de faktisk eksisterer og er pålitelige med det de tilbød for å gi rabatter. Jeg får stadig svar om at jeg bare må vente fordi de har mye press på seg. Jeg visste ikke engang at det var et byrå jeg bestilte gjennom og ikke det offisielle jernbaneselskapet. Har noen andre opplevd dette problemet?
Det italienske togsystemet
Uff, altså! Det italienske togsystemet er så utrolig dårlig! Togene er konstant forsinket, og det tar evigheter å komme seg fra A til B. Jeg velger definitivt å aldri ta det igjen!
To-veis billetter Terni til Roma
Jeg skulle kjøpe toveis billetter fra Terni til Roma. Jeg trodde alt var i orden, men så fikk jeg en e-post som sa at de måtte avbestille reservasjonen min fordi de ikke klarte å verifisere informasjonen min. E-posten var fra Briana K med referanse til TRE-MY1F-LGCD-2Z6Y-B. Jeg skjønte ikke hva det betydde at de ikke klarte å verifisere informasjonen min; de hadde både mitt italienske og amerikanske telefonnummer, og ingenting tok kontakt. Så prøvde jeg igjen, men med en annen e-post og et annet kredittkort, men fikk samme resultat. Denne gangen var e-posten fra Chris S. og referansen var til en forespørsel 175391 (30. januar) og ordrenummeret mitt var TRE-Z7ZZ-6GTZ-LW2U-J. Denne gangen ringte jeg dem, men fikk et telefonsvar. Jeg la igjen beskjed og forklarte situasjonen, og ba dem ringe meg tilbake, men ingen brydde seg om å gjøre det. Jeg var virkelig veldig skuffet over servicen jeg fikk, eller burde jeg si mangelen på den.
Nettstedet deres er forferdelig
Opplevelsen min med nettstedet deres er helt forferdelig. Jeg merker at anmeldelser som er merket som "feefo" fortsetter å skryte av ItaliaRail med flotte omtaler skrevet på veldig bra engelsk. Jeg har en mistanke om at de ikke er ekte. Jeg synes det er urettferdig. Det er også veldig forvirrende at det legges til store avgifter på billettprisen. Jeg skjønner ikke hvorfor, og synes det er rart at det varierer.
Det kjipt at vi egentlig ikke har noe valg hvis vi vil kjøpe billetter til de italienske togene. Dette er på grunn av mangel på konkurranse eller regulering, som jeg synes er rart.Kjapt svar og god kundeservice
Jeg klarte å bestille 4 billetter ved et uhell i stedet for bare 2, for så å prøve å endre setene og ved en feiltakelse la til 2 nye billetter. Jeg synes virkelig at den delen av nettsiden kunne vært enklere å bruke. Men heldigvis, da jeg tok kontakt med dem, fikk jeg veldig raske svar. Selv om det står tydelig at det ikke er refusjon på billettene, fikk jeg faktisk full refusjon! Det var virkelig en hyggelig overraskelse!
Min togopplevelse under streik
Togstreiken har ført til at det ikke er satt opp alternativ transport, så nå sitter vi bare her og venter på plattformen hele dagen. Og det verste er at refusjonen for billetten kan ta opptil 6 måneder! Det er virkelig frustrerende, ikke en gang en stjerne er nok for å beskrive hvor irriterende dette er...
Bestilte, avbestilte, dyrt.
Jeg bestilte togbilletter, men de kansellerte bestillingen innen 10 minutter og prøvde å få meg til å bestille på nytt til 3 ganger den opprinnelige prisen. Hva slags tull er dette? Jeg er skuffet over opplevelsen min med dette selskapet.
Reiseplanlegging og bestilling av togbilletter
Nettstedet var veldig brukervennlig. Jeg laget en detaljert reiserute med knappe tidsrammer. Bestilte flere togturer uten problem. Da det sto "Ikke tilgjengelige tog", bare betydde det at tidsskjemaet ikke var klart enda. Jeg var litt stresset i begynnelsen fordi jeg trodde det ikke var noen tog, men etter jeg registrerte meg, fikk jeg varsler når togene ble tilgjengelige - veldig nyttig. Jeg måtte refundere billettene mine da jeg endret reiseplanen, og det var superenkelt, fikk pengene tilbake neste dag. Jeg sendte e-poster med spørsmål og fikk alltid svar innen 24 timer. Dessverre opplevde jeg en togstreik, men de sendte raskt en e-post med info om problemet. I den situasjonen måtte jeg bare følge med på når togene ville gå igjen og bestille billett raskt. Denne situasjonen var ikke deres feil, siden streiken ikke var deres ansvar, det var togselskapet. Alt i alt hadde de god kundeservice. Kommer definitivt til å bruke dem igjen!
Kjøp av togreiser i Italia
Jeg hadde en fantastisk opplevelse da jeg kjøpte togbilletter gjennom denne tjenesten. Det var utrolig enkelt å finne og bestille billettene, spesielt med muligheten til å bruke ItaliaPass for rabatter. Kundeservicen var utrolig bra og tilgjengelig hele tiden mens vi var i Italia. Jeg vil absolutt anbefale denne tjenesten til alle som planlegger en togreise i Italia.
Togbillett til Italia
Jeg bestilte en billett til Italia med tog gjennom selskapet, og opplevelsen min var skikkelig dårlig. Alt fra bestillingsprosessen til leveringen av billetten var helt full av feil og mangler. Bestillingsiden var rotete og vanskelig å bruke, og når jeg prøvde å få hjelp fra kundeservice for å løse problemene mine, fikk jeg ikke den hjelpen jeg trengte. Prisen var også høyere enn forventet, og billettleveringen ble forsinket, noe som skapte masse unødvendig stress når jeg skulle planlegge reisen min. Jeg anbefaler virkelig å lese anmeldelser før du bestiller gjennom dette selskapet.
Kjøp av togbilletter
Jeg hadde en veldig skuffende opplevelse med kjøpet mitt av togbilletter gjennom selskapet. Etter at jeg valgte billetter og fullførte kjøpet, fikk jeg aldri beskjed om at billettene faktisk ikke var tilgjengelige. Jeg ble overrasket da jeg ikke fikk billettene på den avtalte datoen, og til tross for flere forsøk på å kontakte selskapet, fikk jeg ikke noe svar. Dette førte til at jeg sto der uten billetter og måtte på kort varsel finne en annen løsning. Jeg forventer høyere pålitelighet og bedre kundeservice når det gjelder å oppfylle det som ble lovet.
Rail Aid scam
Hvis du reiser til Italia, bør du passe på å unngå Rail Aid, det er ikke til mye hjelp. Kundeservicen er virkelig dårlig, og støtten er ikke tilgjengelig hele tiden. Jeg gikk glipp av toget mitt på grunn av forsinket fly, og det var ingen der for å hjelpe meg. Kundeservice er basert på amerikansk tid, ikke italiensk tid, så det var vanskelig å komme i kontakt med dem. Jeg måtte til slutt kjøpe en ny billett til dobbel pris. Når jeg endelig snakket med dem, fortalte de meg å sende inn en klage og vente 30 dager for å se om jeg fikk kredit. Jeg sa at jeg ikke skulle dra tilbake til Italia, og de brydde seg ikke. Jeg endte opp med å betale mer enn det dobbelte for en billett, og det er ingen sikkerhet for at jeg får noen kreditt tilbake. Så vær forsiktig og unngå å bli lurt. Jeg gjorde feilen med å ikke undersøke nok på forhånd, og det endte opp med å være en veldig skuffende og stressende opplevelse.
Toget mitt ble kansellert
Jeg kjøpte en togbillett gjennom nettstedet for å dra til en annen by i Italia for å ta et fly. Dessverre ble toget kansellert, og jeg ble ikke varslet på forhånd. Jeg fant ut om kanselleringen da jeg var på togstasjonen og toget skulle gå. Jeg måtte derfor kjøpe en ny billett til neste tilgjengelige tog, som ble veldig dyr siden det bare var førsteklassebilletter igjen. ItaliaRail refunderer bare min opprinnelige 10 euro billett, som ikke engang var halvparten av prisen jeg betalte for den nye billetten. Hvis de hadde informert meg på forhånd, kunne jeg ha fått en ny billett til en mye billigere pris. Kundeservicen var dårlig og uhøflig, de ville ikke dekke kostnadene for den nye billetten. Dette nettstedet er en total svindel. IKKE BRUK.
Billetter til San Marino
Tvillingbroren min og jeg hadde bestilt billetter fra Ville Franche sur Mer til San Marino, men da vi kom på toget nektet kondukøren oss adgang fordi han mente billettene våre ikke var gyldige, til tross for at vi hadde betalt 17 Euro for dem. Vi prøvde å forklare situasjonen og viste frem bankuttalelsene våre, men det hjalp dessverre ikke. Vi endte opp med å måtte betale en bot på hele 117 Euro, selv om vi allerede hadde kjøpt billettene våre. Det var utrolig frustrerende og trist å måtte punge ut ekstra for noe vi allerede hadde betalt for, og i tillegg gikk sjansen til å besøke San Marino rett ut av vinduet.
Bestilling av togbilletter til Italia
Som kunde hos dette selskapet, ble jeg virkelig skuffet av måten de håndterte refusjoner under COVID-situasjonen. Mens andre selskaper var rask med å tilby tilbakebetaling eller endringer for avlyste turer, nektet dette selskapet å vise samme fleksibilitet. De skylder på at de er en tredjepart og kan derfor ikke refundere pengene mine på grunn av at det italienske togselskapet ikke har endret sin politikk. Dette synes jeg er en umoralsk og uetisk forretningspraksis som jeg virkelig misliker.
Mest stemmer anmeldelse
Billetter til San Marino
Tvillingbroren min og jeg hadde bestilt billetter fra Ville Franche sur Mer til San Marino, men da vi kom på toget nektet kondukøren oss adgang fordi han mente billettene våre i... Les merDør: Louie Sawayn