Anmeldelser Fanatical

Et valg er alltid godt å ha, spesielt når det kommer til noe så populært som videospill. Det gjør at selskapene konkurrerer mot hverandre og at det egentlig i bunn og grunn er fordelaktig for oss konsumenter. Fanatical er et slikt selskap, som kanskje ikke er så kjent i Norge. Så la oss bli kjent med det!

Om Fanatical

Fanatical ble grunnlagt ganske nylig, relativt sett, i 2012, så det er bare 7 år gammelt. Men på den tiden har de gjort masse for å ta igjen sine konkurrenter som startet tidligere og de har over 2 millioner kunder, verden over. Så noe riktig har de gjort, for totalt har de solgt over 62 millioner spill, noe som er helt enorme tall, uansett hvilket selskap du er. Opprinnelig ble selskapet lansert under navnet Bundle Stars og de solgte spill for Steam, men til en redusert pris. Det var ikke før i 2017 at de byttet navn til Fanatical og begynte den store veksten vi ser resultatet av i dag. Det å bytte navn på et selskap og gjøre noe litt annerledes enn hva man har gjort tidligere innebærer en viss risiko, men det har fungert godt for Fanatical, tydeligvis.

Fanaticals katalog

Det er en ting en spillbutikk må ha, og det er alle spillene som kommer ut tilgjengelig med en gang. FIFA 20 ble sluppet ut nylig, og om en butikk som Fanatical ikke har det med en gang så kan det bety døden for det. Fordi utålmodigheten til folk er såpass høy og toleransen til å vente er utrolig lav. Det Fanatical dog har også gjort er skape samarbeid med noen av de største utviklerne i bransjen, som Sega, WB, Bethesda og Rockstar. Det kan føre til fordeler til deres kunder, som for eksempel lavere priser, eller eksklusivt innhold og tilgang. Det som også er bra med slike sider er at du får tilgang til spillet med en gang. Det er kanskje ikke noe som er eksklusivt til Fanatical, men tiden der du blir shippet et spill i posten er forbi, for det meste. Det er enda noen nettbutikker som fortsatt holder på den gamle måten, men når det kommer til spesielt PC-spill så får man en nedlastningskode når man betaler for spillet. Man laster det ned, installerer spillet og du er i gang. Mye smidigere og bedre enn hvordan det fungerte tidligere. Noe som hjelper med å forklare suksessen som nettbutikker som Fanatical har hatt.

Hjelp fra Fanatical

Da alt er digitalisert med Fanatical får du hjelp ganske raskt. Du må dog være vite at siden de er basert i Storbritannia kan det koste endel om du skal ringe de. Så det å fyre av en mail er nok det mest fornuftige alternativet du har. De har også fyldig informasjon for hvordan de driver på deres side, så du finner nok ut av det du lurer på.

Erfaringer med Fanatical

Om du har kjøpt fra Fanatical tidligere og ønsker å dele med deg dine erfaringer så ønsker vi deg velkommen!

Spill på Steam