Euroflorist18 Anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (18)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Et desperat forsøk på å fraskrive seg ansvaret for egen svikt.
Når en blomsterhilsen blir til frustrasjon
Blomster er en universell måte å uttrykke følelser på – omtanke, glede, kjærlighet eller sorg. Men når en enkel gest, som en blomsterlevering, ender i skuffelse på grunn av leverandørens svikt, oppstår naturlig nok frustrasjon.
Min mor fylte nylig 80 år – en anledning som fortjente å bli markert på en spesiell måte. Ettersom jeg var på den andre siden av jordkloden, bestemte jeg meg for å overraske henne med en blomsterbukett. Gjennom et raskt Google-søk kom jeg over EuroFlorist.no, som profilerer seg som en profesjonell aktør innen blomsterleveranser. Jeg la inn bestillingen 1. januar, hele fem dager før leveringsdatoen 6. januar. Ifølge nettsiden deres skulle levering skje mellom kl. 08.00 og 21.00. Dette ga meg en følelse av trygghet og profesjonalitet.
Men det som skulle vært en hyggelig overraskelse, utviklet seg raskt til en frustrerende opplevelse.
En sviktende leveranse
På fødselsdagen ventet jeg spent på å høre fra min mor. Jeg forventet at hun ville nevne den flotte buketten. Til min overraskelse hadde hun ikke mottatt noe som helst. Jeg kontaktet umiddelbart EuroFlorists kundeservice via deres nettside, der jeg kun fikk tilgang til en automatisert chattefunksjon som viste seg ubrukelig.
Dagen etter, den 7. januar, mottok jeg en e-post fra kundeservice. Først ble det hevdet at blomsterforhandleren ikke hadde oppdatert systemet. Kort tid senere kom en ny forklaring: Dårlige værforhold hadde hindret leveransen. Disse forklaringene fremsto som motstridende og lite troverdige.
Samme dag forsøkte EuroFlorist å levere blomstene, men poenget med blomster er at de skal følge anledningen. Jeg instruerte derfor mine foreldre om å avvise leveransen – forsinkelsen gjorde buketten irrelevant. Hadde dette vært en begravelse, ville en slik forsinkelse vært helt uakseptabel.
Det som skjedde videre, gjorde situasjonen enda verre: EuroFlorist kom med en utrolig påstand om at min far – en 81 år gammel mann – hadde opptrådt voldelig og konfronterende mot leveringspersonen. Dette er både grunnløst og uakseptabelt, og det virker som et desperat forsøk på å fraskrive seg ansvaret for egen svikt.
Værforhold eller dårlig rutine?
EuroFlorist skyldte på dårlige værforhold. Selv om det var utfordrende vær på ettermiddagen 6. januar, bedret forholdene seg betydelig etter kl. 19.00. De hadde hele leveringsvinduet på morgenen (08.00–14.00) og igjen på kvelden (19.00–21.00) til å gjennomføre leveransen. Dette gjør unnskyldningen utilstrekkelig.
Det som forsterket skuffelsen, var at verken jeg eller mottakeren ble kontaktet, selv om selskapet hadde tilgang til begge våre telefonnumre. En enkel melding eller samtale kunne løst situasjonen. Isteden måtte jeg selv oppdage problemet og bruke mye tid på å følge det opp.
Manglende ansvar
EuroFlorist hevder at blomstene til slutt ble levert, men nekter å fremlegge dokumentasjon som en signatur eller mottaksbekreftelse. Mangelen på dokumentasjon og oppfølging avslører dårlig intern kontroll og uprofesjonell kundehåndtering. Samtidig har de heller ikke adressert den påståtte systemfeilen de nevnte i sin e-post.
Når jeg kontaktet banken for å reklamere på betalingen, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne klage før det hadde gått 15 dager siden kjøpet. For en forgjengelig vare som blomster gir dette liten mening – blomstene mister sin verdi i løpet av få dager.
Forbrukernes rettigheter må styrkes
Denne hendelsen belyser et større problem i forbrukerlandskapet. Leverandører som EuroFlorist, som markedsfører seg som profesjonelle aktører, må holdes ansvarlige når de ikke leverer som lovet. Når en kunde bestiller fem dager i forveien og betaler for en spesifikk tjeneste, er det rimelig å forvente at leveransen skjer som avtalt.
Forbrukere trenger bedre beskyttelse mot slike situasjoner. Reklamasjonsregler bør tilpasses varens natur og verdi, og selskaper som EuroFlorist må forpliktes til større transparens og bedre kundeservice.
Blomster er ikke bare en vare – de bærer med seg følelser, omtanke og betydning. Å svikte på dette området er ikke bare en skuffelse for kunden, men også et tillitsbrudd som skader bransjens omdømme.
Til slutt er det verdt å nevne at en rask sjekk på nettet avslører at EuroFlorist allerede har et dårlig rykte blant kunder. Dessverre var jeg ikke oppmerksom på dette før jeg la inn bestillingen. Denne opplevelsen bekrefter at de gjør lite for å rette opp i problemene som stadig rapporteres. Det virker som om de aktivt unngår å ta ansvar for feil og benytter seg av tvilsomme unnskyldninger for å dekke over mangelfulle tjenester.Enkelt og praktisk
Jeg satte virkelig pris på hvor greit det var å bestille blomster hos dere. Det var så bra å se at dere tilbyr levering over hele landet, spesielt siden vi måtte levere blomster til en avsidesliggende dal på Vestlandet. Det eneste som var litt kjedelig var at blomstene kom litt senere enn vi hadde forventet. Men bortsett fra det var vi veldig fornøyde med tjenesten deres.
Kjøpte blomster til familie
Jeg har brukt Euroflorist flere ganger for å glede familien min med blomster til ulike anledninger. Utvalget deres er bra og bukettene er alltid fine og passer perfekt til enhver anledning. Bestillingsprosessen er enkel og de leverer raskt, av og til til og med samme dag.
Blomster til bestemor
Jeg bestilte blomster til bestemors bursdag fra Eoroflorist, og det var så enkelt og morsomt! Nettsiden deres er veldig brukervennlig, og bestillingen kom akkurat i tide!
Forsinket og ufullstendig levering
Jeg bestemte meg for å glede min svigerdatter og sønn med en fin gest ved å sende dem blomster, en bamse og en vase for å feire ankomsten av deres første baby. Dessverre ble overraskelsen ødelagt da blomstene ikke ble levert i tide og var ufullstendige. Blomstene ble sendt uten vasen jeg hadde bestilt, og det var ikke noe kort med en personlig melding. Dette gjorde at mottakerne ikke visste hvem gaven var fra, og hele hensikten med overraskelsen ble borte. Jeg ble skuffet over den dårlige kvaliteten på tjenesten og at leverandøren ikke var nøyaktig.
Enkelt og greit
Å bestille blomster fra dere var virkelig enkelt og greit. Nettsiden var veldig oversiktlig og det var enkelt å finne fram til de blomstene jeg ønsket og se prisene. Mottakeren ble kjempefornøyd med blomsten jeg bestilte, og sa at den var av veldig god kvalitet. Alt i alt var det en veldig positiv opplevelse.
Kjøpt blomsterbukett
Jeg må si at jeg ble positivt overrasket over hvor fort blomsterbuketten kom fram. Personen som mottok den ble veldig glad, og det gjorde selvfølgelig meg glad også. Det eneste minuset var at det var litt begrenset med plass til å skrive en personlig hilsen ved bestilling på nettet. Det hadde vært fint å kunne signere med navnet mitt, slik at mottakeren visste hvem det var fra.
vakker blomsterbukett
Jeg vil gjerne fortelle om min erfaring med å bestille en nydelig blomsterbukett gjennom denne tjenesten. Det var så enkelt og raskt å velge blomster og legge inn bestillingen. Jeg likte godt det store utvalget av blomster og designalternativer som var tilgjengelige. Buketten jeg fikk var virkelig fantastisk og mottakeren ble veldig glad for den.
Enkelt, informativt og fornøyd mottaker
Jeg likte virkelig den enkle måten å bestille på, og det var veldig nyttig med tydelig informasjon om betaling. Det var også veldig bra å få oppdateringer om leveransen og vite når blomstene ble mottatt av mottakeren. Alt i alt var det en positiv opplevelse å handle, og jeg var veldig fornøyd med kjøpene mine.
Nydelig bukett, manglet avsender navn
Jeg er veldig fornøyd med buketten jeg bestilte! Den var virkelig vakker og prisen var helt grei. Leveringen var også presis, og mottakeren fikk buketten i god stand. Det eneste negative var at den personlige meldingen jeg hadde skrevet ikke ble inkludert, så mottakeren visste ikke hvem den var fra. Det var litt skuffende, siden jeg hadde brukt tid på å skrive en fin hilsen.
Nydelige blomster til bursdagsgave
Jeg hadde en hektisk helg og nesten glemt bursdagen til en venn. Heldigvis husket jeg det i siste liten og bestilte vakre blomster fra nettbutikken. Selv om det var lørdag formiddag, klarte de å levere blomstene i tide. Jeg ble positivt overrasket da de ringte for å informere meg om at de ikke hadde tulipaner i riktig farge, men ville erstatte dem med en annen farge. Det viser at de bryr seg om kvalitet og kommuniserer godt med kundene sine. Jeg er veldig fornøyd med både blomstene og servicen jeg mottok.
Bukett så annerledes ut enn på nettsiden
Jeg bestilte en kjempefin bukett på nettet, men den jeg faktisk fikk var helt annerledes! Blomstene var ikke engang de samme, og fargene var helt feil! Ble skikkelig skuffet, altså!
Epletrær til hagen
Jeg bestilte noen epletrær til hagen min fra nettbutikken og det gikk veldig greit. Jeg fant det jeg ønsket uten problemer, la det i handlekurven og betalte enkelt. Leveringen kom til rett tid og epletrærne jeg fikk var fine og friske. Alt i alt var jeg veldig fornøyd med både bestillingen og produktene jeg mottok.
Blomsterbukett levert samme dag
Jeg ble så positivt overrasket da blomstene ble levert på samme dag som jeg bestilte dem. Buketten var utrolig vakker, og personen som mottok den ble veldig glad. Hele prosessen med bestilling og levering gikk veldig greit, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg er kjempefornøyd med denne opplevelsen og vil absolutt bruke tjenesten igjen i framtiden.
Vakker tulipanbukett til påske
Jeg sendte en nydelig tulipanbukett til påske til familien min i sør. De ble så glade da de fikk den, og jeg satte pris på at den kom frem i rett tid og fikk beskjed om at den var levert.
Flotte blomster, litt mørke farger
Jeg var kjempefornøyd med blomstene jeg kjøpte! De var virkelig nydelige. Eneste lille negative var at jeg ønsket litt lysere farger for å få mer vårfølelse i blomstergruppen. Men alt i alt var det flotte blomster, og leveringen gikk kjempebra.
Bestilling av blomsterbukett
Jeg var kjempefornøyd med bestillingssiden! Den var så enkel å bruke, og de hadde et skikkelig stort utvalg av blomster å velge mellom. Det jeg satte ekstra pris på var at man kunne bestille selv om vi var litt sent ute. Og leveringen var helt på stell, blomstene ble levert av en kjempehyggelig og hjelpsom person. Alt i alt, bare positive opplevelser!
Kjøpte blomster til en gammel tante
Åh, min gamle tante fylte nylig 96 år, og jeg ville sende henne noe fint for å feire. Bor langt unna, så det var enkelt å bestille blomster fra dere. Har hørt mye bra om dere, men ble litt skuffet. Bestillingen tok lengre tid enn ventet, måtte til og med ringe kundeservice. Blomstene var fine, men ikke spektakulære. Alt i alt greit, men forventet mer.
Om Euroflorist
Euroflorist er en ledende europeisk blomsterleverandør som ble grunnlagt i 1982 i Malmö, Sverige. Selskapet spesialiserer seg på å levere blomster og relaterte gaver både nasjonalt og internasjonalt gjennom et nettverk av profesjonelle blomsterbutikker. Euroflorist tilbyr også online bestillingstjenester, som gjør det enkelt for kunder å sende blomster til ulike destinasjoner rundt om i verden. Gjennom sitt brede nettverk og ekspertise har Euroflorist etablert seg som en pålitelig aktør innen blomsterlevering.
Bonus!
📊 Hvordan har Euroflorist skint for deg?
Kontaktinformasjon på NorskeAnmeldelser
C. J. Hambros plass 2C
0614 Oslo
Norge
Kategorier Euroflorist
Sidestatistikk
Seite online seit: 28. september 2023
Letzte aktualisierung: 18. januar 2025
Mest stemmer anmeldelse
Blomsterbukett levert samme da
Jeg ble så positivt overrasket da blomstene ble levert på samme dag som jeg bestilte dem. Buketten var utrolig vakker, og personen som mottok den ble veldig glad. Hele prosessen... Les merDør: Huels