Anmeldelser Blinkist

Det har nå blitt sånn at man dessverre ikke har like mye tid som før. Det er i hvert fall sånn det føles, og det betyr at man må prioritere, først og fremst familie og jobb, men også hobbyer og fornøyelser. Ting blir kuttet ut i ens liv, selv om man liker det. Så kan man alltids påstå at det finnes tid for en bok, men det er ikke alltid det mest fristende når man er trøtt og sliten, å åpne en bok. For noen er det jo det, men for andre finnes det Blinkist. Og det er en tjeneste du bør vite mer om. Har ikke hørt om det før? Da anbefaler vi at du leser videre, og kanskje har vi en kundeanmeldelse eller to til deg også!

Hva du bør vite om Blinkist

Blinkist er et tysk selskap, og det i seg selv kan være et tegn på høy kvalitet, spesielt med tanke på at det skal mye til for å lykkes i det landet. Men det betyr jo ikke at de har begrenset seg til bare i Tyskland, og appen deres kan du jo bruke stort sett over hele verden. Med rundt syv millioner brukere så har de definitivt gjort noe riktig, for tjenesten de tilbyr er oppsummeringer av bøker. Men ikke skjønnlitteratur, hos Blinkist er det snakk om sakprosa, eller ting som handler om den ekte verden for å si det på en litt rar måte! De oppsummerer bøker ned til 15 minutters lesetid, så du får en god oversikt over bokens innhold, noe som er spesielt nyttig om du ikke har tid til å lese gjennom en hel bok for eksempel. De har over 3000 bøker, og de oppdaterer hele tiden katalogen sin så du kan få det neste på markedet. Det er en flott tjeneste på mange måter og verdt å gi en sjanse!

Hvordan det fungerer

Det er nok en tjeneste du får fort grepet på, for det er ganske ukomplisert. Du kan laste ned appen, og registrere deg. Da får du hele utvalget deres presentert for deg, og du kan sette i gang med bøkene. Men det er altså viktig å huske at du ikke kommer til å få Game of Thrones her, her er det selvhjelpsbøker, selvbiografier og mange slike ting. Det er altså en ganske spesifikk tjeneste de tilbyr sånn sett, og sett på tilbakemelding og erfaring er det ikke for alle. Du kan velge om du vil høre eller lese innholdet, så det er noe som kan passe godt på bussen på vei til jobb eller lignende. Blinkist gir deg også en oversikt over de forskjellige kategoriene bøkene inneholder, så du kan hoppe frem og tilbake der du måtte ønske og for å finne det du er ute etter. Ønsker du å få litt mer kunnskap inn i livet kan dette være en god måte å gjøre det på!

Har du brukt Blinkist oppfordrer vi deg til å skrive til oss og fortelle om det!

En anmeldelse av Blinkist

Blinkist