Anmeldelser Storytel

I denne travle og hektiske verdenen vi lever i dag, føler vi at bøker er mer og mer viktige. Om vi kunne lest en bok innimellom, i stedet for å se på den seneste virale videoen, så kunne vi kanskje som samfunn fortsatt fremskrittene våre. Men vi har ikke tid til det, så da er det bra at noen kan lese de, så vi kan høre på. Storytel er en abonnementstjeneste for lydbøker og E-bøker, ganske enkelt og greit. Så får vi se om det er noe å bruke penger på.

Om Storytel

Storytel er enkelt forklart en abonnementstjeneste, som vi nevnte ovenfor, og den er svensk, men har også kontor i Norge. Hvorvidt det er viktig eller ei kommer an på, men det er kanskje en ekstra betryggende faktor, i at de har sitt kontor i Oslo, i motsetning til et sted tusenvis av kilometer unna. Sånn sett blir deres kundetjeneste enklere å nå, og eventuelle problem blir løst raskere, også på grunn av den norske loven. De har også en app som du gjør at du kan bruke Storytel på telefonen, og du kan kontakte de via sosiale medier som Facebook, Twitter og Instagram. Da kan du følge de for å holde deg oppdatert på nyheter, og bøker som blir lagt ut.

Hvordan Storytel fungerer

Det du gjør er at du abonnerer, uten bindingstid, hos Storytel. Du kan velge abonnement som bare er for deg, eller en for hele familien. Avhengig på hva du velger, så varierer også prisen så klart, men også fordelene. Jo mer du betaler, desto flere kontoer har du tilgjengelig, så flere kan bruke et abonnement. Akkurat det er litt behovsbasert, for om du er student, som et eksempel, så er det jo enkelt å vite hva man trenger. Du får ti tusen-talls bøker tilgjengelig, og på den norske siden har du engelsk, norsk og svensk språ du kan velge mellom. Her snakker vi om alle slags mulige bøker, fra Ringenes Herre, til moderne klassikere skrevet av Jo Nesbø. Det er noe for alle der, og det er ikke bare skjønnlitteratur du kan høre på heller. Du har kategorier som fakta, økonomi, historie og til og med erotisk. Så det at du kan velge og vrake er en stor bonus sånn sett.

Erfaringer med Storytel

Det er ikke så rart Storytel har suksess, mye fordi det er en ganske spesifikk tjeneste. Det er bare folk som liker bøker som kommer til å abonnere der, slik at sjansen for å få misfornøyde kunder er mindre enn ved andre tjenester. Det er snakk om en hobby, mer eller mindre, så folk vet hva de betaler for, og om de kommer til å like det eller ei.

Men om du har abonnert hos Storytel så skriv gjerne inn dine tanker. Var avlesningen av boken god? Var utvalget av bøker bra nok, og synes du prisen korrelerer godt med kvaliteten? Alt dette og mer til er vi interesserte i, så ikke nøl med å skrive til oss.

Hvordan Storytel fungerer

Storytel

10