23andMe - Total vurdering basert på 21 anmeldelser
Utvalgte Anmeldelser
Anmeldelser (21)
Ingen anmeldelser ennå!
Finn selskaper du har erfaring med, og skriv anmeldelser om dem! Dine anmeldelser bidrar til et mer gjennomsiktig marked og forbedrer påliteligheten til bedrifter.
Min DNA-test
Jeg sendte inn to sett med prøver tilbake i desember, men hver gang klarte de ikke å fullføre analysen. Til slutt fikk jeg pengene tilbake, men det som skulle vært en overraskelsesgave fra kona mi, føles nå som bortkastet tid. Kundeservicen var heller dårlig, med lang responstid og lite hjelpsomhet. Sammenlignet med @Ancestry, som svarte på henvendelser på under 15 minutter på Messenger og til og med hadde et gratisnummer i Storbritannia, virker 23andMe treg og lite hjelpsom.
DNA-test
Jeg tok DNA-testen og alt gikk veldig greit. Bestillingen var enkel og testen ble sendt raskt. Jeg synes det var enkelt å samle inn prøven og sende den tilbake. Etter at prøven var sendt inn, fikk jeg oppdateringer om analysen jevnlig. Kundeservicen var veldig hjelpsom og kunnskapsrik hvis jeg hadde spørsmål. Prisen var rimelig sammenlignet med lignende tjenester. Jeg fikk til og med resultatene før forventet, og de var veldig detaljerte og informative. Jeg anbefaler denne tjenesten til alle som er interessert i å utforske DNA-et sitt.
DNA-testkit
Jeg hadde den dårligste kundebehandlingen noensinne, bortsett fra Liberty Mutual. I 2022 kjøpte jeg et DNA-testkit til min pappa til hans 70-årsdag. Dessverre var prøven han ga ikke tilstrekkelig, så han fikk aldri noe resultat. Siden den gang har de nektet å enten gi meg tilbake pengene eller sende pappa en ny prøve. Jeg synes de er skikkelig dårlige mennesker.
Gentest
For noen måneder siden bestilte jeg en gentest i håp om å lære mer om mine forfedre. Dessverre har kundeservicen vært fraværende etter at jeg forsøkte å endre e-postadressen min på kontoen. Til tross for flere henvendelser og sendt dokumentasjon har jeg ikke fått svar på måneder. Det er virkelig skuffende å bli ignorert på denne måten.
Produktet mitt var en DNA-test
Jeg ble virkelig skuffet over resultatene fra DNA-testen. De sa at min såkalte familietre bare besto av tre tredjensøsken. Ingen foreldre, søsken eller noen av de 23 andre som var koblet til meg. Når det gjelder helsen min, som jeg virkelig ønsket å vite mer om, så var det ingen overraskelser. DNA-testen sa at jeg ikke hadde noen øyeproblemer, noe jeg allerede visste. Ingen andre helseproblemer ble nevnt. Jeg følte meg virkelig lurt, og da jeg klagde fikk jeg ingen forklaring eller refusjon. Hold deg unna dem.
Kjøp av «Premium» abonnement
Jeg ble veldig skuffet over opplevelsen min med "Premium" abonnementet. Jeg trodde det ville gi meg nyttig informasjon, men det ga meg nesten ingenting av verdi. Etter bare én dag prøvde jeg å få refundert pengene mine, men de nektet kategorisk og viste til retningslinjene sine. Ikke bare var retningslinjene urimelige, men kundeservicen deres var nedlatende og sårende i svaret på forespørselen min. Jeg vil aldri bruke dette selskapet igjen, og angrer på at jeg noensinne brukte dem i utgangspunktet. Jeg ville gitt dem null stjerner, hvis det var mulig.
Kjøp av DNA-test
Jeg er veldig misfornøyd med tjenesten jeg fikk av selskapet. Jeg brukte over 370 pund på en DNA-test, og kundeservicen deres var helt forferdelig. Det tok måneder før jeg fikk svar fra dem, og når de endelig svarte, var det null hjelp. Jeg har glemt hvilken e-post jeg brukte da jeg opprettet kontoen min, og de kunne ikke hjelpe meg med å finne resultatene mine. Jeg angrer virkelig på at jeg ikke sjekket anmeldelsene før jeg bestilte testen. Det var virkelig en skikkelig svindel.
Registrering av testing kit
Det var så stressende å registrere testkittet mitt, jeg hadde allerede betalt for produktet og så plutselig krevde de kredittkortinformasjon. Registreringsprosessen var så rotete at jeg endte opp med to kontoer på grunn av feil fra deres side. Jeg har forsøkt å få hjelp, men det har vært umulig å komme i kontakt med en faktisk person. Nå venter jeg bare på svar på e-postene mine. Jeg håper virkelig at scienceteamet og DNA-teamet er mer pålitelige og kompetente enn kontoteamet... dette har virkelig fått meg til å tvile.
Gentest kit
Jeg bestilte en gentest fra 23andMe for å sjekke slektstreet mitt. Etter at jeg hadde sendt inn prøven min og ikke hørt noe på flere måneder, bestemte jeg meg for å kontakte selskapet for å høre hva som skjedde. De spurte om jeg kunne oppgi navnet mitt og noen spesifikke faktorer, så jeg ga dem informasjonen de ba om. Dessverre hadde de ingen kit som passet til det jeg oppga.
Kjøp av DNA-test-kit
Jeg kjøpte to DNA-test-kit, men resultatene var vanskelig å forstå og veldig generelle. De hadde helt feil steder for de siste 500 årene, noe som var annerledes enn en annen tjeneste jeg prøvde. Opprinnelsen til min far ble feilaktig oppgitt som Irland, mens den egentlig var fra Norge/Sverige.
Din kjøp på DNA-testen
Jeg ble skikkelig skuffet over tjenesten jeg fikk fra selskapet. Etter å ha tatt DNA-testen, fikk jeg ingen resultater, og det virket umulig å komme i kontakt med noen for å løse problemet. Jeg prøvde å ringe kundeservice flere ganger, men fikk aldri noe svar. Jeg følte meg skikkelig lurt av selskapet og ville virkelig ha pengene mine tilbake. Jeg vil ikke anbefale dette selskapet til noen.
Min DNA-test
Jeg tok DNA-testen deres, men ble skuffet over resultatene. Det var bare én kamp på den ene siden av familien min. Helseinformasjonen var ikke nøyaktig (akkurat som med Ancestry DNA som jeg prøvde etter denne). Jeg hadde vurdert dem høyere, men etter sikkerhetsbruddet og den dårlige responsen, vil jeg ikke anbefale dem.
Kjøp av genetisk testkit
Jeg ble skuffet over opplevelsen min med genetisk testing. Jeg bare ville finne ut min etnisitet i prosent, men ble skuffet over at det kostet bare $100 og ga begrenset info. Hvis du ønsker mer detaljert informasjon eller medisinsk data, må du betale en ekstra abonnementsavgift, som jeg synes er urettferdig når jeg allerede har betalt for kitet. Det virker som om selskapet utnytter kundene sine ved å be om ekstra betaling for viktig info.
Kundeservice leser ikke engang e-postene dine!
Jeg er veldig skuffet over kundeservicen deres. De gir meg de samme standard svarene som jeg allerede har fortalt dem ikke fungerer. Det er virkelig dårlig behandling av lojale kunder!
Kjøp av gentesting
Jeg kjøpte en gentest for over ti år siden da det først kom ut. Fikk det som en bursdagsgave fra mannen min. Etter det har prisene på testsett gått ned. Jeg kjøpte et spesifikt testsett med tre valg for $79, men nå kan jeg ikke engang logge inn for å se noe. Alt jeg ser er "KJØP DETTE TESTSETTET"! Jeg har brukt år på å bidra til familiens helseoversikt, osv. Jeg har bestemt meg for å overføre dataene mine til enten Ancestry eller en annen lignende side. Ikke tenkt å bli med på dette igjen. Totalt svindel.
Min testpakke ble sendt til en feil adresse
Jeg mottok testpakken min fra Storbritannia, men da jeg prøvde å sende den tilbake ble den returnert til meg. Jeg kontaktet kundeservice på chat i 25 minutter, og de sa at jeg bare skulle sende den tilbake til adressen på esken. Problemet var at adressen var i Nederland. De forsikret meg om at det var den riktige adressen, så jeg betalte £8 i frakt. De sendte meg en e-post for å 'hjelpe', men jeg venter fortsatt. Jeg fikk en melding fra Evri som sa at en pakke ikke ble sendt på grunn av manglende adresse, men siden har jeg ikke fått flere e-poster. Ikke bra så langt. Hvis de ikke fikser dette, vil jeg ha pengene mine tilbake - nå. I tillegg til de £8 jeg betalte i frakt. Jeg har lagret chatten min med dem, men de sender den ikke til e-posten din.
Kjøp av genetisk testing
Hei, jeg sender denne e-posten til dere fordi jeg virkelig er skuffet over deres policy. Jeg har vært en trofast kunde i lang tid, og tidligere har jeg vært veldig fornøyd med tjenesten deres. Jeg har kjøpt flere tester for familien min og anbefalt tjenesten deres til mange andre. Jeg har til og med kjøpt Premier-tjenesten for meg selv. Men da jeg nylig mottok kredittkortregningen min, så jeg at det var blitt trukket to beløp på $99. Etter å ha undersøkt nærmere, innså jeg at både min far og jeg hadde blitt oppgradert til Premier-tjenesten. Min far er 85 år gammel og har ingen interesse for dette, så jeg ønsket kun å få refusjon for hans oppgradering. Til tross for flere e-poster, telefonsamtaler og ventetider, fikk jeg beskjed om at refusjon ikke var mulig uansett hvordan det andre medlemskapet kom til. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få tilbake pengene for en feil som både deres og min egen. Jeg har ikke engang brukt tjenestene. På grunn av deres regler har jeg tapt $99, og det gjør meg veldig frustrert. Jeg håper dere forstår at dette er skuffende for meg som kunde, og på grunn av dette vil jeg dele min erfaring på alle plattformer jeg kan. Tusen takk for oppmerksomheten.
Kjøpte DNA-test
Jeg bestemte meg for å ta en DNA-test for å se nærmere på opphavet mitt og hvilke sykdommer jeg kanskje har større risiko for. Etter å ha sendt inn prøven min, var jeg veldig spent på å få resultatene tilbake. Dessverre tok det mye lenger tid enn forventet før jeg endelig fikk dem. Men til slutt kom de, og jeg fikk all informasjonen jeg hadde blitt lovet. Jeg er glad for at jeg til slutt fikk resultatene mine, men det var virkelig irriterende å måtte vente så lenge. Kundeservicen var heller ikke til stor hjelp da jeg spurte om forsinkelsen. Det virker som om noen kunder får god hjelp, mens andre ikke får det. Jeg antar at det kan være tilfeldig, men det er ikke ideelt når man har betalt en ganske høy sum for et produkt.
Kjøp av DNA-testing
Som en person som er interessert i slektsforskning, har jeg funnet ut at DNA-testing fra denne tjenesten er mindre nyttig. De rapporterer ikke DNA-matching i centimorgan (forståelig nok), så prosentresultatene må regnes om på en enkel måte hvis man vil sammenligne dem med andre nettsteder som Ancestry.com. Dessverre er nettstedets struktur basert på menneskelige forbindelser, som ofte ikke gir resultater. Generelt sett pleier folk å ikke svare på slike forsøk på å koble seg sammen. Av de 20 beste kampene jeg deler og prøvde å kontakte, svarte bare 2, og dessverre hadde ingen av dem noen informasjon å tilby på grunn av ulike historiske omstendigheter. Dermed sitter jeg igjen med en lang liste over felles kamper, ingen av dem jeg kjenner, og ingen måte å finne ut mer om dem. Derfor vil jeg argumentere for at som et forskningsverktøy, er måten DNA-testing fra denne tjenesten er satt opp på, gjør den lite eller ingen nytte i slektsforskning... med mindre du er heldig nok til å ha en sterk match eller to.
Genetisk testing.
Jeg ble skikkelig skuffet over tjenesten jeg fikk fra det genetiske testselskapet. Resultatene jeg fikk var virkelig ikke verdt pengene jeg betalte. Alt de sa var ting jeg allerede var klar over, og det virket bare som en stor svindel. Jeg vil ikke anbefale dette til noen, det er bedre å spare pengene sine.
Mest stemmer anmeldelse
Kjøp av DNA-testing
Les mer