Anmeldelser Memira

Tenk deg for en revolusjon det var når linser kom på markedet. Det er mange grunner til at briller kunne føles som en plage for mange, sport er bare et eksempel. Det føles ikke så trygt å stå med briller på øynene når man skal ta imot en smash fra andre siden av volleyballnettet. Eller ute på fotballbanen for den saks skyld. I tillegg kom alle problemene med fukt når man kom inn i varmen etter å ha vært ute i kulden. Plutselig var alt bare tåke. Så, endelig ble linser et produkt som alle kunne ta i bruk. Vel, linser kan noen gang også være til plage. Månedslinser kan føles tåkete etter en tids bruk. Dagslinser må hele tiden fylles på, og man huske å dra mange nok med seg på tur. Plutselig er man på hytta, og har ikke nok. Da er det kjedelig å ikke kunne se naturen i all sin prakt, fordi man ikke har nok linser med seg. Men, så var det nesten som en ny revolusjon kom over oss igjen: synskorrigerende øyeoperasjoner. Memira er et øyesenter som tilbyr slike operasjoner. Dersom du vurderer en slik operasjon, kunne du sikkert tenke deg å høre litt fra andre som allerede har tatt operasjonen. Det er så mange tjenester man kan bestille via internett, og det er lurt å lese erfaringer og tilbakemeldinger gjort av andre, slik kan du få litt bakgrunnsinformasjon før du bestemmer deg.

Informasjon om Memira

Memira er en av de største tilbyderne av synskorrigerende øyeoperasjoner i Skandinavia. Selskapet ble startet for over 20 år siden av erfarne optikere og leger. Bjart Dysthe var en norsk øyelege. Han utførte den første øyelaseroperasjonen i Skandinavia i 1990. Han drev et selskap kalt Norsk Synskirurgi, og ganske straks etter den første operasjonen inngikk han samarbeid med Dansk Synskirurgi og Opticare i Sverige. Dette samarbeidet var svært fruktbart og antallet klinikker og leger som utførte laseroperasjonen økte i stor fart. I 2007 bestemte de seg for å gå sammen for slik å få samlet all erfaring og kunnskap i et selskap, og dette ble starten det skandinaviske selskapet Memira. Nå, etter over ti år som Memira har mer enn 100 000 personer fått hjelp til et bedre liv enten med laseroperasjon eller linsebytte. Et nytt liv uten briller eller linser.

Produkter og tjenester hos Memira
    Øyelaser

er en av operasjonene du kan få utført hos Memira. Denne behandlingen passer best for de som er under 45 år gammel, og som er enten nærsynt, langsynt eller har skjeve hornhinner. Du kan velge mellom tre ulike operasjonsmetoder: FS-LASIK, LASEK, og Trans-PRK.

For personer med store synsfeil eller hornhinner som er for tynne for en laseroperasjon vil linseimplantat passe bedre. Denne løsningen er reversibel og kan også være et alternativ til de moderate synsfeil.

Fra man blir 45 år gammel er det mange som får behov for lesebriller. Dette kommer av at man utvikler såkalt alderssyn. I slike tilfeller vil linsebytte resultere i at man slipper å bruke lesebriller. Gjør du et linsebytte, trenger du heller ikke bekymre deg for Grå Stær i fremtiden.

Kundeanmeldelse

Har du gjennomført en øyekorrigerende operasjon? Da hører vi gjerne fra deg, slik at andre kan høre hvilke erfaringer du har gjort deg i ettertid.

Memira