Online anmeldelser betyr ALT

Online anmeldelser betyr ALT
Nettbutikker

Du skal kjøpe nytt telt og sovepose før turen med gutta til helgen. Kona di skal på konferanse og trenger en ny bærbar. Hva er det første dere gjør før dere går til butikken enten den er fysisk eller på nett? Leser anmeldelser så klart!

Hver gang man skal kjøpe noe går man inn på nettet og sjekker best i test og kundeanmeldelser. Det spiller ingen rolle om man skal kjøpe varen fysisk over kasse, eller bestille den hjem på døren. Ingen kjøper noe i dag uten først å ha lest en anmeldelse.

God effekt

Spesielt for bedrifter og butikker som selger mye online er anmeldelser alfa omega for å generere salg. Undersøkelser viser nemlig at over nitti prosent av befolkningen iNorge leser anmeldelser før de går til innkjøp av noe. Effektene av anmeldelser er til og med målbare.

Kunder er gjennomgående mer villige til å bruke penger på produkter og tjenester som har fått gode anmeldelser. Negative anmeldelser kan derfor ha katastrofale følger for butikken som forsøker å selge sitt produkt online.

Mye = bra

Folk liker anmeldelser. Jo flere anmeldelser, jo bedre og en studier viser at det nesten ikke er grenser for hvor mange anmeldelser en potensiell kjøper kan lese før han eller hun går til innkjøp av prduktet. Det er ikke uvanlig å lese både tretti og førti anmeldelser før man bestemmer seg.

Å lese positive anmeldelser fra andre som har gjort lignende kjøp fører til tillit på at det man kjøper har god kvalitet og er et godt valg. Folk vil ha bevis i form av andre mennesker erfaringer på at det man kjøper et et riktig valg.

Ingen = dårlig

I et netthandelsmarked der man finne millioner på millioner av produkter, og mange av dem i samme kategori, kan det være vanskelig for folk å skille dem fra hverandre. Anmeldelser er en måte for folk å kjenne seg igjen i andre menneskers erfaring, slik at man enklere kan fatte en beslutning.

Undersøkelsene viser at folk gjennomgående blir veldig skeptiske dersom det ikke finnes anmeldelser av et produkt. Kanskje det ikke er så mange som kjøper produktet? Og er det fordi produktet har dårlig kvalitet?

Vurderinger

Undersøkelser viser at nettburikker med suksess også må ha gode vurderinger av produktet. Hvordan bedriften selv beskriver produktet hjelper kundene med å få en bedre ide om slags type materiale, størrelse og form produktet har. Denne formen for selvanmeldelser er like viktige som encasino bonus for å få nye kunder.

For eksempel kan et produkt se veldig lite ut på et bilde, men butikkens egen vurdering der den forklarer størrelse og mål mer nøyaktig, kan berolige og overtale en skeptisk kunde.

Og la det være helt klart.Anmeldelser er i dag så viktige at til og med negative anmeldelser har en positiv effekt kontra ingen anmeldelser, fordi de potensielle kjøperne får bekreftet sine mistanker, eller føler atd e i hvert fall ikke blir lurt. Dessuten kan en negativ anmeldelse berolige kunden fordi det også er en form for tillit i å være brutalt ærlig. Som mennesker er heller ikke produkter ufeilbarlige, men de kan være bra til sitt bruk alikevel.

Mer Nettbutikker