Gode grunner til å investere i profilartikler

Gode grunner til å investere i profilartikler
Nettbutikker

Ulike profilartikler har blitt utrolig populært blant bedrifter. Dette er en fin måte å markedsføre et selskap på, og å gi ansatte noe de setter pris på. Profilartikler er ulike saker og ting som er markert med navnet til et selskap. Før i tiden var utvalget noe begrenset, og det var mest vanlig med t-skjorter og kulepenner, nå er det imidlertid utrolig mye mer å velge fra, som virkelig kan være en god investering for bedrifter.

Fordelene med profilartikler

Det finnes enormt mange forskjellige artikler du kan se etter. Du kan velge de du synes representerer din bedrift best, og som du tror dere kommer til å bruke. Artikler kan også være fine å ha når det skal være et arrangement eller et seminar, slik at dere kan dele ut ting med deres logo på. Alle elsker jo gratis ting, og det er få som takker nei til profilartikler. Om du er nysgjerrig på akkurat hva du kan få av artikler så les mer her og sjekk ut utvalget til Axon Profil. 

Alternativ markedsføring

Profilartikler er så mye mer enn bare klær og gjenstander med logoen til et selskap. Dette er fantastiske former for markedsføring, som er billigere sammenlignet med mange andre former for markedsføring. Det er enormt mye konkurranse i de aller fleste industrier i dag, og derfor er det veldig viktig å prioritere god markedsføring. Dette vil gjøre det enklere for bedriften å bli kjent, og å skaffe seg kunder.

I dag er det normalt å skille mellom online og offline markedsføring. Det er viktig å dekke begge to for å forsikre seg om at man treffer alle mulige kunder. Online markedsføring er typisk gjennom reklamer, smarte ord på google og egne plattformer, her stilles en rekke krav til merking av reklame. Offline markedsføring kan for eksempel være reklamer på busstopp eller på kjøpesentre, men det kan også være profil artikler fra Axon Profil. Dette er jo klær og andre gjenstander med deres logo, disse er det færre krav til.

La de huske deg

Profilartikler er en super måte å la folk huske deg på. Jo oftere vi ser ett navn eller en logo, jo lettere er det å huske det. Derfor kan profilartikler fungere godt som en måte å spre budskapet, og få folk til å tenke på ditt selskap. Da bruker man på mange måter ansatte og kunder som får artiklene som markedsføringskanal. Når de bruker klærne eller gjenstandene du har gitt ut, så kan de vise det til andre, som også blir kjent med selskapet.

For å bli husket så er det smart å velge profilartikler som er unike, og som ofte brukes. Man møter ofte på de samme artiklene, fordi det er disse som nok fungerer best. Likevel er det mulig å investere i noen litt mindre typiske ting, som definitivt vil starte en samtale og bli noe alle kommer til å huske. Eksempler på noen mer unike ting du kan kjøpe er:

·  Trådløse hodetelefoner
·  En sekk
·  En vinåpner
·  Piknikstoler
·  Kompass
·  En ringeklokke til sykkelen
·  Sandaler

Fine uniformer

Profilartikler kan også være klær, og disse kan fungere som fine uniformer til de ansatte. Dersom man jobber i butikk går man ofte med noe som indikerer at du er ansatt, dette gjør det lettere for kundene å få hjelp raskere. Dersom du jobber på kontor, er det sjeldent de ansatte går med uniform. Likevel kan du skaffe treningsklær, jakker eller bagger med bedriftslogo på slik at alle kan kjenne dere igjen om dere er på en utflukt eller lignende.

Når man skal velge klær til bedriften så er det lurt å vite noe om mote og klær, og hva som er de beste materialene og produktene. Da kan man lettere sikre seg gode profilklær som gjenspeiler bedriftens kvaliteter. I tillegg kan man lære noe om hva som er mest attraktivt akkurat nå, og hva som vil være de smarteste produktene å investere i. Du bør også tenke på hva dere kommer til å bruke klærne til, avhengig av hvilke aktiviteter dere driver med, før du bestiller fra Axon Profil. 

Praktiske gaver

Noe å tenke på når man skal kjøpe profilartikler til ansatte, eller gi dem i gave til kunder, er å velge ting som er praktiske. Da er det større sannsynlighet for at tingene du gir bort faktisk blir brukt, og at noen vil legge merke til din logo lettere. Kulepenner er en klassiker når det kommer til profilartikler, og selv om noen kanskje synes det kan bli for generisk og normalt, så er det ingen tvil om at de faktisk blir brukt.

Du har nok merket selv at en kulepenn kommer på avveie, og dette kan faktisk være en smart markedsføringsmulighet. La kunder, ansatte og andre besøkende få en god kvalitetspenn, slik at de tar den med seg rundt og markedsfører din bedrift. Hvis man skal kjøpe kulepenner som profilartikler, er det viktig å velge riktig kvalitet på pennen. Dette vil sørge for at kunder faktisk vil bruke den, og det gir et godt inntrykk av dere.

Situasjoner som feires

Det finnes mange grunner til å investere i profilartikler fra Axon Profil, og en av de er spesielle feiringer. Dette kan være om en ansatt har bursdag, det er tid for å gi ut julegaver, pakker til nye ansatte, eller gaver til nye samarbeidspartnere. Det som er så fint med slike gaver er at de virkelig kan ønske noen velkommen, eller takke for innsatsen på en god måte. Det er med på å bygge kultur på kontoret, og vil trolig ha en utrolig positiv effekt.

Det er med andre ord veldig mange grunner til å ta i bruk profilartikler for bedrifter. Det er en fin måte å spre ordet om et selskap på, og man kan få tak i artikler som folk faktisk er interesserte i å bruke. Du kan velge ut de artiklene som du synes passer best for ditt team, eller de du skal gi gaver til. Slike gjenstander passer også ypperlig om dere skal delta på messer, eller bruke noe som offline markedsføring. Ved å velge noen litt mer uvanlige og spesielle gjenstander, så kan man også skille seg ut fra mengden og kunne tilby noe spennende og unikt.

Mer Nettbutikker