NorskeAnmeldelsetittel

Anmeldelser Pickatale

Det er vanskelig å overdrive betydningen av det å kunne lese og å ha bøker. Det er noe man tar for gitt i Vesten, men kampen mot analfabetisme og generelle lesevansker pågår fortsatt i store deler av verden. Og med det bør man jo gjerne starte med barna når det er ganske unge. Det er ingen hemmelighet at man tar til seg læring på en mye bedre måte når man er barn enn når man er voksen. Så det er noe man bør passe på om man har små barn selv. Da kan jo også Pickatale være en god løsning, som gjør lesing og bøker generelt mer underholdende og dynamisk. Om du ikke har hørt om Pickatale tidligere bør du lese videre. Av erfaring er slike tjenester svært gode og viktige og basert på tilbakemelding og kundeanmeldelse så har de også gjort mye riktig!

Hva du bør vite om Pickatale

Dette er et selskap som forsøker å gi barn både leseglede og læring, og det er et poeng som ikke kan nevnes ofte nok. Det er utrolig viktig, spesielt i dag hvor barn har så mye annet å ta seg til og så mye annet å finne underholdning fra. Derfor har folkene bak Pickatale, som er et norsk selskap, gjort det på en ganske smart måte. For dette er en app du kan laste nett, både for nettbrett og for telefon. Og i stedet for at barna skal bli møtt av en vegg med tekst så har de gjort det hele interaktivt. Barna kan ta del i lesingen og læringen på en annen måte, blant annet ved at alle bilder, illustrasjoner og ord er klikkbare. Og velger du lydbok så er lesingen gjort på en så klar måte som mulig at alt er tydelig, og lett for de små å forstå. Det er en veldig interessant og spennende ide, g som fler kanskje bør bruke?

Hvordan du setter i gang med Pickatale

Det er en veldig ukomplisert prosess egentlig. Du betaler et abonnement, og du kan også få 30 dagers prøve for å se om Pickatale er noe for deg eller ikke. Noe annet som er bra er at de ikke har bindingstid, noe som gjør at du kan avslutte når som helst. Men når prisen er under hundrelappen i måneden kan det være verdt å ta seg råd til. Spesielt om du begynner å se resultater på din lille, at lesegleden har kommet. De skryter jo av å være Norges eneste app for lesing og for lydbøker, så det er definitivt noe å vurdere. Og ikke tro at det er snakk om ukjente bøker og artister. Blant annet finnes det bøker med Nils Ole Oftebro i stemmen og de har bøker fra Marvel-universet blant annet. Det er verdt å ta en titt!

Har du erfaring med Pickatale eller er du kanskje kunde hos dem nå oppfordrer vi deg til å skrive til oss og fortelle om det. Det er viktig både for oss og for våre lesere, så nøl ikke!

Introduksjon til Pickatale

Pickatale