Alt om gaming industrien i 2022

Alt om gaming industrien i 2022

Gaming er å spille elektroniske spill, og kan bli gjort på flere måter, for eksempel ved bruk av datamaskiner, smarttelefoner og konsoller. Det er en økende utbredelse av høyhastighets internettforbindelser, spesielt i fremvoksende økonomier, noe som har gjort nettspill praktisk for flere mennesker de siste årene.

Hvordan er spillmarkedet?

Spillmarkedet ble verdsatt til 198,40 milliarder dollar i 2021, og det forventes å nå en verdi på 339,95 milliarder dollar innen 2027. Kontinuerlige teknologiske fremskritt driver betydelig frem industriens vekst. De forbedrer måten spill lages på og forbedrer den generelle spillopplevelsen til brukerne.

Spillutviklere på tvers av fremvoksende økonomier streber kontinuerlig etter å forbedre spillopplevelsen ved å lansere og omskrive koder for ulike konsoller og plattformer, som PlayStation, Xbox og Windows PC, integrert i et frittstående produkt som leveres til spillere gjennom en skyplattform. I følge statistikken publisert av DataReporal økte antallet internettbrukere med 7,7 % i 2021, som er mer enn 2020. I tillegg økte antallet brkere med 4 % til 4950 millioner i januar 2022 sammenlignet med januar 2021, da brukerne totalt var 4758 millioner.

Er gambling og gaming det samme?

Gambling er også en form for gaming. I motsettning til vanlig gaming, dreier gambling seg ofte om ekte penger. De fleste nettkasinoer tilbyr de samme tradisjonelle spillene . Du kan spille poker, blackjack og rulett, enten mot datamaskinen eller spiller mot andre kunder. Det viktigeste er imidlertid online spilleautomater. De kommer i alle former og størrelser, fra enkle tre-hjuls maskiner til komplekse video og progressive spilleautomater. Begynn ditt eventyr med å spille på nye casinos for norske spillere, der du finner et utvalg av 20 nye online casinoer for spillere!

Spillmarkedet vokser med økende inntekt per innbygger, økende interesse og det økende antallet husholdninger med to inntekter, noe som forsterker transformasjonen av det globale markedet. Med den økende bruken av smarttelefoner og konsoller, viser markedet høy potensiell vekst i fremtiden. Spillmarkedet er segmentert etter spilltypene; konsoll, nettbrett, smarttelefon, nedlastet/boks-PC og nettleser-PC i tillegg til geografi. Med et økende antall mennesker som spiller, kringkaster og ser på e-sport, når spilløkosystemet større og større høyder. Til tross for den antisosiale stereotypen som ofte tilskrives spillentusiaster, har spill i økende grad blitt et middel for å skape, bygge og opprettholde sosiale relasjoner.

Konsoll

Mange spillere velger å spille med en konsoll fordi de er designet for enkel oppsett og vedlikehold. Konsollspilling kan starte minutter etter at du har fjernet systemet fra esken. Det er ingen byggetid eller tekniske ferdigheter som trengs for å begynne å ha det gøy. Selv om de relative kostnadene for konsoller og PC-er kan diskuteres, koster konsoller generelt mindre enn spill-PCer. I tillegg kan nyere konsoller brukes til å streame filmer, TV-serier og musikk – og legge til en ekstra fordel ved å eie en konsoll. De vanligste konsollene er Playstation og Xbox.

PC gaming

Ved å bygge din egen spill-PC kan du velge hvor, når og hvor mye du vil investere i datamaskinen. Noen spillere investerer i å vedlikeholde en svært avansert datamaskin, og foretrekker å kjøre de nyeste spillutgivelsene med høyest mulige innstillinger. Andre velger å investere i en rimelig spill-PC og oppgraderer kun når det er nødvendig. Du kan endre det fysiske utseendet til PC-en din, og i mange spill kan du også endre spillingen ved å modifisere selve spillet. Se for deg å jakte på motstandere på et nytt kart eller bytte ut forskjellige “skinn” for å legge til mer personlighet til spillet ditt. Du kan ofte laste ned andre spilleres mods, slik at du ikke trenger å gjøre noe av arbeidet selv. Alt er mulig når du dykker dypere inn i gaming og mods.

Spill på mobil

Enten du vil tilbringe timevis med å spille på nettbrettet ditt, eller du trenger en distraksjon på telefonen din på en lang busstur, er det viktig å velge hvor du vil spille. Mens spillindustrien historisk har fokusert på å utvikle spill for PC og store konsoller som PlayStation, Xbox og Wii, har økningen i etterspørselen etter mobilspill tvunget utviklere til å gjøre spillene sine tilgjengelige på både Android- og IOS-enheter, faktisk over 72,3 % av mobilbrukerne i USA er mobilspillere.

Mobilspill er den mest foretrukne spillformen globalt, og overgår både konsoll- og PC-spill. En av hovedårsakene til mobilspillets popularitet er tilgjengelighet. Nesten alle har en smarttelefon med spill. Den økende etterspørselen etter mobilspill er et resultat av ulike teknologiske fremskritt og forbedringer, som AR, VR og 5G. Eksempel på populære spill er Angry birds og Candy Crush. Du finner anmeldelser av ulike apper hos NorskeAnmeldelser.

Virituelle kjøp

Det sosiale aspektet ved spilling inngår i en viktig inntektskilde for industrien. Denne delen blir kallet mikrotransaksjoner. På samme måte som folk kjøper klær, biler og smykker for å få status i den virkelige verden, utfører spillere kjøp i spillet for å uttrykke personlighetene sine og få kontakt med andre i den virtuelle verdenen. På mobilspill kjøper transaksjoner i spillet power-ups, nye liv eller annonsefrie abonnementer på et spill. For konsollspilling kan spillere kjøpe våpen for å forbedre spillingen deres og fancy biler som kan skilte med andre spillere. Denne praksisen er tatt til det ytterste i metaverse gaming, der brukere vil spekulere på eiendom i en digital verden.

Mer